|
Post by Trine the Destroyer on May 25, 2010 11:51:27 GMT -5
((Rana)) Durosen fører Thomas ned af den trappe han tidligere blev ført op af Trash af. Tættere på, er det lettere at se hendes særtræk. I den blålige hud ses et par furer og enkelte synker som tyder på at kvinden er indehaver af en eller anden form for alder, og hendes øjne er egentlig mere orange end røde. Hendes ''uniform'' ligner noget der engang kunne have tilhørt en læge på en af republikkens flåder. Imidlertid præges den, trods den næsten velligeholdte hvide farve, af et ret slidt indtryk og er hist og her også mærket af rødlige og brune pletter som åbenbart ikke har været til at få af. Om taljen har hun en form for værktøjsbælte fyldt med diverse remedier fra skalpeller, et sæt små hamrer og en blaster. ''Jeg er Rana, hvis ikke du fangede den,'' siger durosen i samme meget neutrale tonefald. ''Og hvem var du så, og hvad skal du her?'' trods den ret direkte tilgang virker Rana nu ikke det mindste uvenlig.
|
|
Weirdo
Dekan
Introducing Thomas Andarsi
|
Post by Weirdo on Aug 24, 2010 10:26:05 GMT -5
((Thomas))
"Thomas," proglamerer han med et nik til durosen imens han fortsætter med at følge hende gennem basen. "jeg er jeres nye pilot."
"Og hvem er du så?" Han fortsætter dog uden at give tid til at hun kan svare. "Skibets doktor uden tvivl. Lader også nok til at der er brug for det, med den hast kaptajnen trækker våben." Det sidste nok ikke så meget henvendt til nogen, men bare noget han mumler ud i luften.
Han ser ud til pludselig at rykke sig selv tilbage til virkeligheden, med et virre af hovedet.
"Ja, undskyld, nu gav jeg dig vist slet ikke en chance for at svare." Det lykkes ham at præstere et lille smil.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Aug 24, 2010 11:23:40 GMT -5
((Rana))
"Sikke en høflighed!" udbryder duros'en. Til trods for samme fuldkommen neutrale udtryk i ansigtet, fornemmer man dog alligevel en smule munterhed i tonefaldet.
"Velkommen til, Thomas," siger hun idet hun fortsætter gennem de meget tilfældigt indrettede afdelinger i skibet. De er kommet til broen som umiddelbart må ligge lige under den søjlesal Thomas netop er kommet fra. Også dennes endevæg består af en stor rude. Her er meget sparsomt befolket - et par ben stikker ud fra en konsol der enten er under reperation eller under benyttelse som gerningssted for en middagslur. Ellers sidder der kun en mand og en rodian og spiller kort. Rana fortsætter ufortrødent. "Dit gæt er korrekt, jeg udfører medicinske mirakler ombord på skuden. Kaptajnen skal du nu ikke bekymre dig for meget om. Hun kan godt virke lidt uvenlig for udefrakommende, men er du en del af besætningen tager hun sig af dig. Med mindre du gør noget dumt selvfølgelig," tilføjer hun og skæver til Thomas
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Aug 24, 2010 11:53:16 GMT -5
((Thomas))
Rana får hun igen et lille anstrengt smil ved hendes hilsen, men det er tydeligt at Thomas tvinger sig selv fremad og han ser ganske træt ud.
Da hun er færdig giver han et lille ikke uvenligt snøft fra sig. "Fint, så ved jeg det." Han virker måske ikke helt overbevist, men skjuler det efter bedste evne.
"Jeg kan vist ikke rigtig komme uden om at jeg er lidt sulten.. Du ville vel ikke vise mig hvor jeg kan få en bid brød?" Egentlig virker det nok lidt sært at han kan fremstille det sådan når han nu ikke har spist i næsten to døgn. I sandhed er han sulten nok til at spise en rodian hvis det blev serveret.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Aug 24, 2010 12:02:53 GMT -5
((Rana))
Rana nikker forstående. "Vi smutter ned til Xilver, han har sikkert et eller andet." Hun skæver igen vurderende til Thomas inden hun vender rundt og afslutter rundvisningen på broen og fortsætter den mod et niveau længere nede
"Er du lige drevet ind fra Taris' ødemark eller hvad?"
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Aug 24, 2010 13:28:39 GMT -5
((Thomas))
"Ikke helt nej. Jeg kommer lidt længere væk fra." Han ser ikke ligefrem ud som om det emne skal uddybes yderligere, men er dog livet lidt op igen ved tanken om mad.
Thomas lader igen øjnene glide ned ad durosen og rynker pludselig på panden.
"Den uniform der.. hvor er den fra?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Aug 24, 2010 14:06:15 GMT -5
((Rana))
Duros'en gnider to fingre på omtalte uniform "Den er skam fra republikken. Jeg nuppede den med da jeg skred fra dem. Man må ta' det man kan få, når der ikke gives ved dørene ved du." Hun blinker pludselig til Thomas med det ene øje.
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Aug 24, 2010 15:15:53 GMT -5
((Thomas))
"Det kan der vel være noget om." Hans svar er venligt og afslappet.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Aug 25, 2010 0:16:53 GMT -5
((Rana)) Af en eller anden grund benytter de ikke den elevator de ellers passerer. Istedet leder Rana dem ned af en form for meget smal brandtrappe. ''Så... Thomas, inden du render rundt og gør begynderfejl. Har du ellers nogen spørgsmål?''
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Aug 26, 2010 14:33:55 GMT -5
((Thomas))
Thomas undrer sig over elevatoren, men gætter på den nok er defekt og de ikke har gidet at reperere den.
"Ikke lige for øjeblikket.. måske udover.. hvor sover jeg?"
Søvn.. det ville også være rart.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Aug 26, 2010 15:08:07 GMT -5
((Rana))
"Ikke i kaptajnens kahyt ihvertfald," svarer Rana meget kontant som er det mere ment som en serviceinfo, end en joke. "Jeg vil anbefale at du til at starte med finder di et sted, hvor du ikke generer de forkerte. Det kan du enten gøre ved at finde et sted som ikke benyttes, eller bruge pæren," Hun prikker sig sigende i tindingen, inden hun leder Thomas ud af brandtrappeskakten, gennem en kort gang og ind til et nyt lokale. Omfanget af rummet er ikke lige sådan til at fornemme da det ikke ligefrem er oplyst. i loftet forsøger enb forkølet lysrørslampe og forsæger at gøre sit til at illuminere rummet, men dens lys overskygges imidlertid af et mere varmt og hyggeligt lys som kommer fra mindst seks store køkkenblus. Varmen (samt en krydret duft) slår imod dem lige så snart de træder ind i kabyssen, men ikke som et hedeslag. Her er faktisk ganske behageligt, måske en smule over stuetemperatur Hvad form rummet end har i virkeligheden, giver det et rundt indtryk, idet alt inventaret (blus, skabe, store beholdere, borde og skabe) synes at samle sig som en slags meget massivt redemateriale omkring et punkt i midten, som lige nu markeres yderligere, da det befolder en stor hutt iført et ret så snasket forklæde.
Denne står med ryggen til da de to gæster ankommer, men vender sig da han opdager dem så de tydeligt kan se hvordan hele den store, hutt-mund breder sig i et venligt smil
"Rana!" udbryder han med en meget dyb, men ganske rolig stemme "Og...?" hutten kniber det ene gule øje i da han opdager hendes ledsager "Nyt kød i maskinen," svarer skibslægen hurtigt. "Og han er sulten," "Ah, jamen velkommen til!" smiler den meget fyldige skibskok til Thomas. "Det må vi få gjort noget ved. Nogen særlige præferencer....?"
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Aug 29, 2010 6:37:23 GMT -5
((Thomas))
En hut?! Deres kok er en hut!
Thomas lader sig dog ikke yderligere mærke af sin overraskelse end et par løftede øjenbryn.
"Helst ikke noget med rodian" siger han med et lille grin. "Mit navn er forresten Thomas."
Han kikker sig hurtigt rundt efter et sted at sidde.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Aug 30, 2010 9:38:14 GMT -5
((Rana+Xilver)) Der står to stole i rummet, hvoraf den ene vel knap går under kategorien, da den kun er tre ben og et stykke improviseret stof. Den anden er det kun ryggen der er knækket af.
Hutten klukker så hans mange dobbelthager skvulper op og ned "Sikke et held, for jeg tror skisme ikk' at jeg har nogen på lager," Han blinker til Thomas og vender sig rundt for at gennemsøge et skab et sted bag sig
"Fortvivl ikke for tidligt, Xilver, hvis Gattel ikke snar tager sig sammen og finder ud af at Ree'lak at større og stærkere end ham, kan du roligt findet plads til en rodian i fryseren," siger Rana tørt og læner sig op af en bordplade "Stakkels fyr. Jeg troede han havde fået nok sidst?" lyder det henne fra skabet "Ja man skulle egentlig tro at de første tyve gange tæsk, skulle have banket det ind i ham, men han er jo heller ikke ligefrem kvik i pæren. Ta'r du ikke også noget til mig?" Der lyder en bekræftende brummen ovre fra skabet, og snart efter læsser hutten en stor gryde fra det over på et tændt blus
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Sept 1, 2010 13:15:16 GMT -5
((Thomas))
Thomas iagtager bare samtalen i stilhed, mens han beslutter sig for at kopiere Rana og sætter sig halvt op på en bordkant. Hutt eller ej, han er for sulten til at overhovedet at overveje hvilken race han foretrækker at blive betjent af og opholdet i madosen lader til lige at være det der skal til for så småt at vække ham fra hans døsighed.
"Du kunne vel ikke tilfældighvis tænkes at have andet end alkohol på lager til en tørstig sjæl?" lyder det lidt mere oplivet fra halvmørket hvor Thomas har sat sig.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Sept 2, 2010 13:39:57 GMT -5
((Rana + Xilver))
"tja.." Lyder det ovre fra madlavningen "Det kniber jo lidt med den rene vand i disse tider. Renseanlægget er snavset igen. Men vi kan selvfølgelig låne lidt af det desterliserede oppe fra lægestuen - " her hoster Rana kort, men meget markant " - Ikke at jeg nogensinde har gjort det, selvfølgelig," skynder hutten at tilføje med et grin. "Det var en joke - haha," Durosen sukker og lægger armene over kors "Du kan få noget tyndt øl," Siger Xilver så efter at have tænkt over det. " Det smager ikke af særlig meget, men det giver ikke hovedpine"
|
|