|
Post by Lancer on Jan 19, 2010 15:45:10 GMT -5
((Tanné))
Det eneste umiddelbare svar, han får, er et hævet, sølvfarvet øjenbryn.
"Hvad tror du, at vores definition på en Jedi er, Trace?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 19, 2010 15:48:40 GMT -5
((Trace))
"hey, jeg stillede dig et spørgsmål, " svarer Trace, som egentlig godt ved at hun sikkert ikke køber den. "jeg vil bare være sikker på at vi er enige. sådan, helt objektivt set... " Han skæver til siden, og kan efterhånden mærke at hvor han troede, han havde totalt kontrol, er hans tanker egentlig ret meget ude på et sidespor, og svære at hitte helt rede i.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 19, 2010 16:09:46 GMT -5
((Tanné))
"Så du vil have, at jeg fortæller dig, hvad vores definition på en Jedi er, så du kan finde et smuthul?" siger Tanné med en hovedrysten. "Beklager, min snut, men sådan leger vi ikke her."
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 19, 2010 16:22:17 GMT -5
((Trace))
I det mindste fik han hende da ud på et sidespor. "Det er altså ikke mig, der er ordkløveren her." Bemærker han til hende og kaster et blik til siden igen.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 19, 2010 16:38:54 GMT -5
((Tanné))
"Nej, du lader til at være ved at få dem galt i halsen, når jeg propper dem tilbage i munden på dig," svarer Tanné med et skuldertræk. "Så du påstår altså, at du ikke er Jedi, da Jedier bruger Kraften bevidst, men derimod en af disse 'vilde' Kraftbrugere, som er en trussel med freden i galaksen?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 19, 2010 17:04:32 GMT -5
((Trace))
Trace ryster på hovedet, som om han prøver at rasle noget på plads derinde. "nej, det var ikke lige det, jeg mente." Svarer han og prøver fra nu af at være så kortfattet så muligt. igen.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 19, 2010 17:06:05 GMT -5
((Tanné))
"Hvad var det så, at du mente?" Tanné ser spørgende på ham. "Hvis det ikke var din egen dårlige samvittighed, som talte til dig inde i dit hoved og rådede dig til at tilstå?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 21, 2010 8:19:32 GMT -5
((Trace))
Trace sukker igen. Denne gang virker det dog opgivende. "Der er ikke noget, de taler til mig i mit hoved." bemærker han tørt.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 22, 2010 17:53:30 GMT -5
((Tanné))
"Så du indrømmer hermed, at du ikke har nogen samvittighed?" spørger Tanné. "Så den eneste, du står til ansvar for, er Kraften, når den tid engang kommer? Så Kraften er den eneste, der står over dig? Resten af galaksen kan skride ad Kessel til?? Det anede mig med folk af din slags!"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 24, 2010 11:51:49 GMT -5
Trace stirrer på Tanné med et næsten helt udforstående blik, før han får nogle trækninger i ansigtet, og for flere øjeblikke ser ud som om han leder efter noget at sige, uden at der kommer lyd på. "nej..." svarer han til sidst. "det indrømmer jeg ikke..."
|
|
|
Post by Lancer on Jan 24, 2010 13:15:24 GMT -5
((Tanné))
"Du sagde lige, at der ikke er noget, som taler til dig inde i dit hoved, Trace," påpeger Tanné skarpt. "Deraf udleder jeg, at din egen samvittighed ikke engang taler til dig. Hvad kan årsagen være til det? Lukker du bare af for den, så den ikke besværer dig med moralske og etiske dilemmaer? Er det nemmere? Er det derfor du lukker af?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 24, 2010 18:06:20 GMT -5
((Trace))
Et eller andet sted har Trace følelsen af at han hjerne bliver kørt rundt i en blender, af kvinden på den anden af bordet. Et kort øjeblik forestiller han sig det faktisk bogstavelig talt. Ikke noget kønt syn... Han ryster afværgende på hovedet af Kaptajnens ord, og overvejer hvordan han bedst svarer på alt der her.... ordkløveri, uden at hans ord bliver kløvet igen. Men da han igen fanger kaptajnens blik, ryger svaret automatisk ud af ham, før han når at tænke:
"Det kan du jo spørge dig selv om."
|
|
|
Post by Lancer on Jan 25, 2010 2:37:59 GMT -5
((Tanné))
"Beklager." Tanné løfter en hånd. "Vi snakker ikke om mig, Trace. Vi snakker om dig. Når vi er færdige med at snakke om dig, så må du for min skyld gerne stille spørgsmål til mig."
Hun læner sig længere ind over bordet og ser på ham med sine gennemborende, brune øjne. "Du svarede ikke på mit spørgsmål."
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 25, 2010 18:39:12 GMT -5
((Trace))
Trace tager en dyb indånding. "Nej, " siger han. "Det gjorde jeg ikke." Inderst inde havde han egentlig håbet at gøre hende lidt sur med den bemærkning der. Ikke fordi det ville have hjulpet hans situation på nogen måde; tværtimod. Det havde bare været tilfredsstillende, et eller andet sted. Men selvfølgelig skal der mere til for at hidse en RET-agent op. Hun er nok vant til at tale med folk, der er meget mere uhøflig og ubehagelig end Trace er.
"Jeg gider ikke svare på den slags, for jeg synes det er noget vrøvl. Og jeg synes du lægger mig ord i munden. " Tilføjer han og prøver at se neutral ud. Han ved godt det ikke virker, men han gider ikke forsvare sig mere. Egentlig gider han slet ikke sige mere. Alt hvad han siger kan og vil blive brugt i mod ham. Han ville gerne lytte til den indre stemme, der beder ham holde mund fra nu af.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 27, 2010 11:31:55 GMT -5
((Tanné))
Tanné trækker på skuldrene. "Du er klar over, at vi har andre metoder at bruge end at snakke pænt med folk?" Hun læner sig ind over bordet. "Jeg er personen, der snakker pænt med folk. Den næste person, der kommer herind, er måske ikke lige så hyggelig."
|
|