|
Post by Julie the Merciful on Jan 13, 2010 16:43:42 GMT -5
((Fange))
"Hvem har sagt det?" Manden begynder at virke ret irriteret. "I har jo ingen beviser for at jeg har brugt Kraften. Overhovedet! Det er bare fordi..." Han stopper sig selv før han når at fuldende sætningen, og fjerner blikket fra kaptajnen.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 13, 2010 16:45:14 GMT -5
((Tanné))
"Hm?" Tanné ser op på ham, efter at have studeret sine fingernegle grundigt. "Fordi hvad? Du kan roligt fortælle dig til mig." Et mikroskopisk smil dukker op i hendes mundvig.
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 13, 2010 17:02:54 GMT -5
((fange))
Fangen sukker og ryster på hovedet igen, uden at se tilbage mod kaptajnen. "Fordi I mangler nogen at henrette. RET er sgu sikkert ligeså morderiske som hele resten af galaksen. I har bare papirer på at I gerne må." Man aner en skarp tone af bitterhed i hans stemme, selvom den stadig lyder meget rolig og kold. Man kan dog se i hans blik, at hans tanker igen delvist er andre steder.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 13, 2010 17:06:55 GMT -5
((Tanné))
"Det må være vores problem, Jedi." Tanné læner sig frem igen og ser på ham. "Dit problem er, at du lige nu sidder på den helt forkerte side af det her bord. Og du kan roligt tro mig, når jeg siger, at det ikke er godt. For jeg har siddet på samme side som dig engang." Hun lader sine ord synke ind for et par sekunder. "Så hvorfor starter du ikke bare med at fortælle mig dit navn?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 13, 2010 17:14:11 GMT -5
((Fange))
Fangen drejer hovedet og ser næsten helt overasket ud over det, kaptajnen fortæller. Et øjeblik virker han en smule som om, han ikke helt ved hvordan han skal reagere. Så sukker han for Kraften vide hvilken gang, og retter ryggen en smule i sædet.
"Trace Raydawn. Men det ved du jo godt." Tilføjer han.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 13, 2010 17:18:44 GMT -5
((Tanné))
"Det gjorde jeg," svarer Tanné med et nik og folder sine hænder på bordet, mens hun fortsat ser på ham, som om hun forsøger at tyde, hvad der foregår inde bag de grå øjne. "Men der er ingen grund til ikke at præsentere sig selv høfligt, Trace. Det troede jeg da, at en som dig ville vide."
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 17, 2010 9:52:28 GMT -5
((Trace))
Trace trækker vejret dybt ind, og lader det sive meget langsomt ud gennem læberne igen, med lukkede øjne. Han er nødt til at gøre det konstant for ikke enten at 1: komme til at hyper-ventilere. 2: lade sit temperament løbe af med sig. Lige nu har han en ret kort lunte, men han ved godt at RET-folk benytter sig af billige tricks, fornærmelser og lignende, for at få ham til at knække.
"Hold nu bare op med det der. Det virker ikke." Siger han, selvom det er meget åbenlyst, at han ligeså meget overbeviser sig selv.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 17, 2010 14:32:46 GMT -5
((Tanné))
"Ikke?" Tanné trommer sine fingerspidser mod bordpladen i en hurtig rytme. "Hvad er det da, at jeg gør?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 17, 2010 16:58:56 GMT -5
((Trace))
Hvis nu ikke Trace havde siddet foran en RET-agent, havde han nok banket hovedet ned i bordet. Det her er fuldstændig formålsløst. Han forsøger at tale fornuftigt med en person, der allerede hader og har dømt ham på forhånd. Det giver ham en eller anden desperat og frustreret følelse indeni. Det er lige før han ville ønske, at kvinden kunne læse hans tanker, så hun kunne se... ja, se hvad? egentlig er han jo ikke 100% uskyldig, han har jo rent faktisk -
STOOOOOP!!!!
Det var netop det her, han ikke skulle. Det er sådan noget de kan, sådan noget de gør. Får een til at tvivle på sig selv. Er han virkelig så nem?
Trace begynder at fokusere på kaptajnens trommende fingre på bordpladen og lader sig medvilje miste fokus fra alt andet.
"det gider jeg ikke engang svare på. " bemærker han dystert.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 17, 2010 17:07:58 GMT -5
((Tanné))
"Du har måske lidt dårlig samvittighed, når det kommer til stykket??" Tanné hæver et øjenbryn og læner sig fremad, stadig trommende med fingerspidserne. "Måske har du gjort noget, du egentlig godt vidste, var forkert, og som du ikke er særlig stolt af? Det gør vi allesammen, Trace. Ingen er helt uskyldig, når man dykker ned under overfladen."
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 17, 2010 17:28:34 GMT -5
((Trace))
Trace må konstant minde sig selv om ikke at miste besindelsen, når kaptajnens ord rammer hovedet på sømmet. Hver eneste gang hun åbner månen har han lyst til at smadre en knytnæve i hovedet på hende, og bede hende om at holde kæft. Man skulle næsten tro at hun kunne læse tanker. Men nej, Trace ved godt at det ville være en dårlig idé at blive vred. Så mister han det eneste, han har tilbage - sin selvkontrol.
Pludselig fanger hans grå blik Kaptajnens på den anden side, og formår at se fuldstændigt rolige ud. Han retter sig op, og får pludselig en eller anden fornemmelse af fornyet styrke. Til dels, i hvert fald.
"Du har ret." Siger han og nikker faktisk kort til hende. "Jeg har gjort ting, jeg ikke er stolt af. som du siger, det har vi alle sammen, men det har ikke noget med Kraften at gøre, så jeg kan ikke se hvordan det kommer sagen ved." Trace ved godt at det her sikkert er lige så meningsløst som alt andet, men han er nødt til at blive ved.
|
|
|
Post by Lancer on Jan 19, 2010 15:11:16 GMT -5
((Tanné))
"Det kan sagtens have alt med Kraften at gøre." Tanné smiler til ham og hviler hænderne fladt mod bordpladen, hvor den ene pegefinger tapper lidt mod det blanke metal. "Nogle Kraftbrugere påstår, at de kun udfører Kraftens vilje. Gør du det, Trace? Ubevidst, måske? Eller hører du stemmer inde i dit hoved, som kun Jedier kan høre?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 19, 2010 15:26:18 GMT -5
((Trace))
På et hvert andet tidspunkt ville Trace have flækket af latter. Han har egentlig også mest lyst til det, men selvfølgelig er han ikke rigtigt i humør til at grine. Derfor nøjes han med at glo på kvinden overfor et øjeblik, som om han først skal bedømme om hun mener sine ord alvorligt. Men det gør hun vist.
"Stemmer... I mit hoved..?" Spørger Trace tørt med et øjenbryn løftet i skepsis. "Nej. Det hedder midichlorians, det er noget andet. jeg udfører heller ikke Kraftens vilje fordi jeg har lagt det bag mig." Man begynder efterhånden at ane en snert af irritation og utålmodighed i stemmen igen. "- Og desuden er en del af en jedis træning NETOP at lære kontrol, så man ikke bruger Kraften ubevidst. Så nej, det har jeg heller ikke gjort."
|
|
|
Post by Lancer on Jan 19, 2010 15:32:45 GMT -5
((Tanné))
"Så du siger, at det kun er Jedis, der er trænet i at bruge Kraften bevidst?" siger Tanné langsomt og folder sine hænder. "Men du har jo lige tilstået, at du ikke er Jedi. Så du må altså bruge den ubevidst. Og det gør dig til en 'vild' Kraftbruger. Det er næsten farligere end Jedis."
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 19, 2010 15:41:17 GMT -5
((Trace))
Trace åbner munden for at sige noget, uden at der med det samme kommer ord ud. Man kan tydeligt se, at han ikke helt var forberedt på at hun var så god til at fordreje hans ord. Men hvad havde han egentlig ventet?
"for det første... Nej, vent..." han løfter pludselig blikket, som han egentlig havde slået ned for at tænke sig om. Nu se han direkte på Tanné igen. "Før jeg svarer, så forklar mig lige din... eller, Republikkens definition på en jedi." Foreslår han. Det er vist på tide han begynder at tænke sig virkelig om, i stedet for at lade sig lege med på den måde.
|
|