|
Post by Trine the Destroyer on Apr 6, 2010 13:55:16 GMT -5
((...))
Aften på Taris. Solen bader ruinerne fra den engang så stolte byplanet i et mere og mere rødligt skær, og silhuetterne fremstår mere og mere som sorte skeletter imod den orange himmel.
Landingspladsen på Black End er denne aften befriet for de tilfældige stjålne skuder, som for det meste bliver efterladt her før de enten smadres eller sendes til eftersyn og tages ind i selve basen - ja faktisk er det hele temmelig øde på denne stille aften.
Kun en enkelt skikkelse sidder afventende et sted i kanten af skyggerne og skuer afventende ud over landingspladsen
|
|
|
Post by Lancer on Apr 6, 2010 14:18:25 GMT -5
((... guess who!))
Et stjerneskud lyser op på himlen. Og bliver ved med at lyse op. Og kommer nærmere. Snart kan hvinen fra et skibs motorer også høres. Det må efterhånden være gået op for selv den mindst opmærksomme iagttager, at stjerneskuddet vist ikke er et stjerneskud.
Et skib af ældre design med et tyndt, kaotisk mønster af flammer og skorpionhaler løbende langs hele længden af sit skrog lander uden problemer på landingspladsen. Motorerne lukker ned og begynder at klikke, da de køler af. Så glider landgangsrampen ned, og en høj mand kommer gående fra borde.
Kaptajn Razor ser sig omkring på landingspladsen, da han kommer fri af skibets skygge og kan rette sig op i sin fulde højde. Piratkaptajnen ser ud til at have været i bad, skiftet bluse, pudset støvlerne og måske endda barberet sig.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 6, 2010 14:26:15 GMT -5
((...guess who..!))
Den mere eller mindre skjulte skikkelse nikker kort for sig selv, da det... spraglede skib problemfrit lander på landingspladsen. Først da skibet leverer sin passager, begynder skikkelsen at sætte kurs mod den nyankommende
"Ah, unge Razor," hilser det, der viser sig at være en gammel, krumrygget og mølædt bothaner. Trash når næsten hen til piratkaptajnen og sender denne et hullet grin
"Velkommen til,"
|
|
|
Post by Lancer on Apr 6, 2010 14:37:40 GMT -5
((Razor))
"Trash!!" Razor slår kort ud med armene med et skævt grin, som om han skal til at omfavne den gamle Bothaner. Han holder sig dog kun til bevægelsen. Man ved aldrig med Trash. Hvor han sidst har været henne. "Det var sgu en overraskelse!! Er du min date i stedet for Nova??"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 6, 2010 14:46:50 GMT -5
((Trash))
Trash besvarer Razors hilsende gestus ved at samle begge gamle hænder, som vil han tril at gnide sig i dem. Han udstøder en hæs gnækken "Ak, nej, Kaptajn. I denne omgang ville en gammel bothaner bare sikre at du kom ordenligt ned på basen...heh.." Han lader sine øjne panorere tænksomt frem og tilbage over Razor, og udstøder så endnu en mumlende lyd for sig selv
|
|
|
Post by Lancer on Apr 6, 2010 14:54:49 GMT -5
((Razor))
"Høh..." Razor kradser sig på siden af kæben, et tegn på at han vist ikke helt har vænnet sig til sin barbering. "Så gætter jeg på, at det er dig, jeg skal bestikke, hvis jeg vil længere ind på basen?" Han finder en lommelærke frem fra sin jakkes inderlomme og kaster den til Trash. "Hjemmebryg. Kokkens bedste. Drik det eller brug det til at pudse støvler med!!"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 6, 2010 15:03:22 GMT -5
((Trash))
De aldrende bothanerhænder udviser pludselig overraskende reflekser da Trash uden problemer griber lommelærke. Han åbner den i en håndevendninge og sætter sin næse til.
"Ahja... " sukker bothaneren for sig selv og lukker for sprutten igen "Det er sgu ikke helt galt, Kaptajn," han sender Razor et kort, anderkendende nik som kun folk godt oppe i alderen er i stand til det "Og man takker selvfølgelig ydmygt - han har ikke mistet hjertet helt," pludrer Trash videre og gemmer lommelærken ned i sit bælte
|
|
|
Post by Lancer on Apr 6, 2010 15:18:55 GMT -5
((Razor))
"Hvem har dog sagt, at jeg har mistet mit hjerte??" Razor sætter en såret mine op for et par sekunder, før han griner skævt og slår ud med armen. "Nå, skal vi komme afsted? Ungdommen har jo så travlt, så travlt... Du ved tilfældigvis ikke, hvad Nova vil mig?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 6, 2010 15:26:57 GMT -5
((Trash))
Bothaneren nikker roligt, omend med en dæmpet gnæggen, og lader med en håndbevægelse, Razor vide at han kan følge med, da han derefter begynder at lede vej ind til selve basen, via den lille trappeafsats der løber ned langs landningspladsens kant
"Jeg er bange for at jeg må være dig svar skyldig der, Kaptajn," svarer han beklagende mens de går. Han klør sig lidt mellem skægfletningerne "Men mellem en gammel bothaner og en frisk ung kaptajn, ville jeg være lidt... varsom. Kaptajnen er lidt... ja, hvad skal man sige..."
|
|
|
Post by Lancer on Apr 6, 2010 15:55:27 GMT -5
((Razor))
"Lidt...?" Razor hæver et øjenbryn og følger efter den gamle Bothaner ned gennem trappeskakten. "Stresset? Sur? Gnaven? Stangliderlig? Beruset? Glad?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 6, 2010 16:03:25 GMT -5
((Trash))
"Tjaa..." mumler Trash og kradser sig på halsen, idet han leder dem ind i selve basen gennem en lille, kort gang
"Fjern 'lidt' og gang med 100..." Hangaren de træder ind i, er overraskende ubefolket. Det virker næsten som om samtlige Nova-pirater er taget på ferie på den anden ende af Taris. Selve denne hangar er derudover ikke voldsomt interessant - her holder et par ramponerede småskibe af forskellig art, men det er også det. Trash virker heller ikke særlig opsat på at spendere megen tid her, men leder Razor lige igennem hangaren mod døren til den næste
|
|
|
Post by Lancer on Apr 6, 2010 16:08:45 GMT -5
((Razor))
Razor ser sig omkring i den tomme hangar. "Sig mig, Trash..." Han skæver ned til den gamle Bothaner. "Har I haft besøg af Drolas Esir igen? Her virker sgu lidt øde."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 6, 2010 16:21:43 GMT -5
((Trash))
"Ahja..." begynder Trash en smule fjernt, og meget lidt fyldestgørende, da han ikke rigtig tilføjer noget uddybende. Den næste hangar synes tilgengæld af lidt mere betydning. Ikke kun fordi den er væsenligt større, men også fordi dette højtloftede rum indeholder selve Den Sorte Meteor.
Også her er der tavst og øde, og gæsten og hans guide laver ekkolyde for hvert skridt de tager "Det meste af besætningen kan godt lide at holde lidt afstand fra kaptajenen når hun er... Og siden Kaptajnen... ja... Og dessuden er der pazzak -turnering i lægestuen..." forklarer bothaneren lavmælt mens de nærmer sig den elegante sorte fragter i midten af hangaren
|
|
|
Post by Lancer on Apr 6, 2010 16:25:15 GMT -5
((Razor))
Razor klør sig i nakken. I baghovedet begynder piratkaptajnen at fundere over, om det nu også var så god en idé at komme til Black End. Måske skulle man alligevel være trukket i Mandalore-rustningen hjemmefra? Nah, så var han sgu da først blevet skudt! Han opgiver at spørge om, hvad Kaptajnen er, siden resten af Nova'erne holder afstand. "Pazzak-turnering? Hvem er storfavorit til at løbe af med sejren?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 6, 2010 16:39:53 GMT -5
((Trash))
Bothaneren triller tænksomt en enkelt skægfletning, og stopper et kort skridt op, før han fortsætter
"Lad mig se.. jeg tror at Zatti løb med sejren sidst... Det er vel også snart en måned siden - hmm... - Men de fleste holder på ham igen.. Ahja..." Bothaneren stopper foran landgangen til Den Sorte Meteor, som er er slået ned så man kan se ind. Belysningen inde i skibet er dæmpet, næsten hyggelig. Hvis det altså ikke var for den lidt for alarmerende stilhed.
"Hun sidder oppe i søjlegangen. Det er bare lige op med elevatoren og en enkelt trappe op," forklarer Trash og understødter vejledningen med et par enkelte vift med en finger. "Der finder du som nok op, Kaptajn"
|
|