|
Post by Trine the Destroyer on Feb 4, 2010 6:01:08 GMT -5
((Pirater))
Den skaldede mand ser ned på sin riffel. "Han er jedi!!" udbryder han med en triumferende anklage og peger med det ineffektive våben mod Palas Den ene rodian kan ikke undertrykke et kort grin "Det siger du ikke Jum," "Ligsom Drolas," tilføjer hans artsfælle med en dyster mumlen. Denne kommentar for pludselig alle bortset fra Zatti, til at skæve ængsteligt til hinanden og Palas. En kort tavshed opstår, som når man et eller andet sted forventer at solen skal skinne når man taler om den. Eller at afdøde mandalorians skal springe ind af døren fordi man nævner deres navn.
Zatti ser kort rundt på sine venner og ryster på hovedet "Drolas er død," husker han dem på og vender så sine sorte insektøjne mod Palas. "Jeg er sikker på at vi kan finde ud af et fredeligt arrangement.. Palas" de to antenner vibrerer let da han forsøger at huske den andens navn. Med dene ene magre arm viser han atter Palas hen til de kasser de før brugte som bord og stole. "Hvorfor sætter vi os ikke lidt, så ser vi, hvad vi kan finde ud af. Lancer er vist i bygningen.. et sted" "Trigger ledte efter hende på et tids- Arv!" Den ene rodians input bliver afbrudt af et slag i hovedet fra den anden Zatti ignorerer dem og trækker på skulderne til Palas
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 4, 2010 6:47:45 GMT -5
Palas smiler taknemmeligt. Det er ikke klogt, og han er stadigvæk ikke sikker på at han skulle have gået til så drastiske midler, som at afsløre sig selv, men der i sidste ende ikke noget at frygte fra et par fragtarbejdere. "Jo lad os bare gøre det!" Siger Palas og sætter sig ned, i et stærkt forsøg på ikke at virke for tøvende.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 4, 2010 7:34:48 GMT -5
((Pirater))
De to rodians og duros'en veksler endnu et par utrygge og misbilligende blikke, men trækker så på skulderne og fortsætter deres arbejde med at laste
Zatti skal til at sætte sig med Palas, da han i det samme bliver revet hårdt til side af den skaldede mand kaldet Jum. "Er du blevet sindssyg, Zatti??" hvæser han lavmælt. I virkeligheden ville han nok have hvisket "Kaptajnen bliver rasende!"
"Kaptajnen er her ikke," svarer insektet roligt "Og jeg er sikker på, hun vil sætte pris på at hangaren ikke kommer til at lide samme skæbne som sidst..." Jum ryster på hovedet. "Det er dit ansvar så," brummer han. "Jeg skal fandme ikke have ballade på grund af dine syge ideer" Insektet nikker bare, og sætter sig så ved Palas
"Kunne vi byde på lidt rom?" spørger han venligt og hiver en flaske fra gulvet frem. Den har ingen mærkater eller andre tegn på at være fremstillet andre steder end et hjemmebrænderi.
Jum stiller sig op af en høj container lidt derfra og udstødet et fnys, men lader ikke til at ville medvirke længere i samtalen
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 4, 2010 9:02:16 GMT -5
Palas mumler endnu en gang, at han ikke har tænkt sig at gøre dem noget, men det er måske mest af alt en messes for ham selv, for ikke at skære et par lemmer af på Brian'en.
Palas kommer i tanke om hvor længe siden, han sidst har fået en drink. Med en iver han forsøger at skjule, men ikke helt præstere at gøre siger han: "Ja mange tak!"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 4, 2010 9:30:06 GMT -5
((Zatti))
Med en venlig mine donnerer Zatti gavmildt hele flasken til Palas
"Det er hjemmelavet," tilføjer han. Ikke stolt, men med en dæmpet tilfreds mine som hos en der i stilhed er glad for det arbejde han har udført
"Så hvordan kommer man ind på basen uden tilladelse?" spørger han med begge sorte insektøjne rettet mod Palas
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 5, 2010 4:17:50 GMT -5
Palas tager en stor slurk af rommen. Varmen breder sig, og Palas føler sig pludselig rigtig godt tilfreds. Med et skævt smil peger han op imod loftet, hvor det lille hul er. "Jeg skal nok svejse det sammen igen!"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 5, 2010 6:06:10 GMT -5
((Zatti))
Insektets blik følger Palas henvisning til loftet. Det samme gør vist Jums i baggrunden, for der lyder en dæmpet og afgjort ikke tilfreds brummen fra ham.
"Ah... " siger Zatti og nikker for sig selv "Banalt... Men effektivt," tilføjer han med et nik til Palas som godt kunne virke en smule anderkendende
"Men Kaptajnen vil nok sætte pris på det. Hun bliver en smule højrøstet når folk laver huller i hendes ting," Zatti kaster et blik op på hullet igen "Ikke en almindelig svejser går jeg ud fra?"
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 5, 2010 7:15:15 GMT -5
Palas griner af insektets bemærkning om redskaber. "Næh! Mere et cylinderformet hylster," siger Palas og tager lyssværdet hurtigt af bæltet og viser det, før han sætter det tilbage igen. Palas tager endnu en tår af rommen og lugter kort til flaskens indhold.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 5, 2010 7:41:38 GMT -5
((Zatti))
Igen udløser Palas's handlinger nogle urolige bevægelser hos den skaldede mand, som tadig holder øje med dem
Zatti forliver nu rolig, og skænker den korte præsentation af lyssværdet et ganske interesseret blik. Igen vibrerer de lange antenner, som er der noget de opfanger
"Fascinerende redskaber..." nikker han med en slags kendermine. "Det er aldrig lykkedes mig at komme helt til bund i deres mekanik." Hans seks fingre fingererer fraværende i luften med en usynlig genstand "..det er som om der mangler et redskab af en art..." Et kort øjeblik virker han fraværende, men så ser han igen på Palas "har du selv bygget dit?"
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 8, 2010 11:03:24 GMT -5
Palas nikker og understreger det ved at tage endnu en slurk. "Ja, det er selvlavet! Mekanikken er i sidste ende også ubrugelig, hvis man ikke bruger de sjældne krystaller, og jeg må gå til kort, når det handler om disse. Selv efter flere års undersøgelse, har jeg ikke forstået særlig meget af dem!" Palas kikker lidt rundt omkring, han får øje på den skaldede og blinker kærligt, men med en tydelig sarkasme, til ham, derefter vender han tilbage til Zatti: "Var det ikke fordi at krystallerne er så sjældne, ville vi sikkert have set et par masseproduktioner nu!"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 8, 2010 17:39:31 GMT -5
((Zatti))
Jum fatter vist ikke helt de spidsfindige dele af Palas hentydning, og nøjes bare med at sende ham et dødt, omend ikke voldsomt venligt bliv tilbage
Zatti er imellemtiden for optaget af at høre efter de andre ting Palas siger, til at lgge mærke til så meget andet. Hans antenner vibrerer begejstret og hans sorte insektøjne er fikseret på Palas. "Så I ved heller ikke selv hvordan de virker til fulde?" spørger han dybt interesseret "I putter bare disse.. krysteller i, og håber at det virker efter hensigten?" En smule skepsis er måske at spore
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 9, 2010 8:32:24 GMT -5
Palas griner og bliver mindst lige så opslugt i samtalen: "Ikke helt... Jeg forstår hvad og hvordan krystallerne gør det, men ikke hvorfor. Det er lidt i stil med de trylleri vi kalder kraften. Vi forstår hvordan og hvad den egentlig gør, men vi undrer os stadig over hvorfor." Palas læner sig tilbage i stolen. "Der er mange ting man ikke kan svare, når der bliver spurgt "hvorfor?"!"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 9, 2010 16:05:04 GMT -5
((Zatti))
Zattis hoved hælder en smule til den ene side
"Afgjort," svarer han og sætter den ene hånd til hagen "Selv har jeg det dårligt med ikke at kende mekanikken og naturen i det jeg selv arbejder med" Det sidste bliver sagt med en undertone af undren, som sætter han spørgsmålstegn ved at dette åbenbart ikke bekymrer Palas
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 9, 2010 16:29:17 GMT -5
Palas funderer over Zatti's egen holdning. Kort bider han sig selv i underlæben, før han kikker tilbage på insektet: "Vil du da påstå, at du ved, hvorfor hyperfarts-modulet virker?" Palas sipper til sin rom, men tåren bliver en smule halvhjertet. Han er ganske enkelt for koncentreret i samtalen.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 9, 2010 16:44:55 GMT -5
((Zatti))
I det ikke særligt menneskelignende ansigt, fornemmer man alligevel en slags smil
"Jeg vil vove at påstå at de fleste ting helt banalt fungerer efter en lille bunke grundprincipper. Det vanskelige består kun i at finde ind til den basale kerne"
|
|