Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 3, 2010 12:06:43 GMT -5
Muligvis er Black End officielt en hemmelig base, men på Taris spredte rygterne sig som Jawa'er på en skrotplads. Palas står lige over landingsindgangen. Der er ingen vagter, for ingen burde komme ind i basen med fusserne uden at bruge de reelt hemmelige indgange. Medmindre man selvfølgelig var en lyssværdsbærende tryllekunstner. Dejligt sammentræf!
Palas har taget masken på. Opgaven ver trods alt en del af hans modstand imod republikken, så der er ingen grund til at baske rundt med sin egen identitet. Palas tænder sit lyssværd efter at have kikket sig omkring endnu engang. Med en hurtig bevægelse skærer en cirkel i porten, som han hurtigt får til at svæve inden den falder ned. Roligt placere han den lige ved siden af hullet. Palas kikker ned i porten og orientere sig. Med et spring hænger han i hullet med armene. Han slynger sig over imod en af vægene og med hjælp fra kraften daler han hen til et nedløbsrør. Han griber fat og skynder sig at glide ned i hjørnet af hangaren. Med lidt held, er der ingen, som har opdaget ham. Han orientere sig endnu engang, da han gemmer sig bag noget fragt.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 3, 2010 12:36:29 GMT -5
((øh... hangar?))
Den indre hangar relativt levende. Palas har været heldig nok til at vade ind i den største, hvor Nova-piraternes skib er parkeret. Den Sorte Meteor: En stor fragter af en art, hvis design ikke stemmer rigtig overens med nogle af de typer der er normalt kendt. Eller de andre for den sags skyld. Den er faktisk temmelig elegant og giver et slankt indtryk på iagttageren. De steder metallet ikke er ridset eller beskadiget på anden vis (mest i bunden) skinner skibet i et metalsort skær, som hos en skarabæ.
Ud over Palas er der fem andre i den stor hangar, sammen med nogle forskellige containere og fragtkasser som en duros og to rodians meget afslappet er igang med at læsse ind i det store skib, idet de fører en meget højlydt og åbenbart morsom samtale. Et stykke fra dem er en stor, skaldet mand og et to meter højt insectoid igang med et spil pazaak
"Skulle du i øvrigt ikke have tjekket motoren i den nye skude, Zatti?!" råber den ene rodian med et højt grin der understreger at man vist skulle have været med tidligere for at forstå joken helt "Nej." svarer det magre insekt muntert, men fast, hvilket udløser en latter hos alle
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 3, 2010 13:42:53 GMT -5
Det første skridt i den store og snedige (Samt hemmelige) plan er overstået. Uden besværd går Palas over til næste skridt...
Med rolige skridt går han imod de tre fragtmænd der arbejder. "Halløjsa!" Siger han, da han står bag den ene rodian.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 3, 2010 14:40:00 GMT -5
((pirater))
"Hejsa," svarer rodianen der står med ryggen til, muntert. Hans artsfælle som har set Palas, dasker hårdt til ham og gør ham opmærksom på noget bag ham. Han vender sig, og opdager overrasket Palas. Samtidig mister han grebet i den kasse de var ved at laste, så hans to venner også er nødt til at lade den falde til jorden
"Hvor Kessel kom du pludselig fra?" spørger duros'en og ser undrende op og ned af Palas. De to andre ved kortspillet befinder sig herfra i en blind vinkel bag nogle kasser, så har de hørt deres kammerater, har de ikke taget sig af det, for der lyder ikke noget fra dem
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 3, 2010 14:48:15 GMT -5
Palas trækker på skuldrene: "Hovedindgange?" Det er i hvert fald den største indgang, og nok i sidste ende også den mest kendte. "Jeg har desværre ikke et nummer at ringe til, for så ville jeg selvfølgelig have anmeldt min ankomst, men så ville det jo nok ikke give særlig meget mening med en "hemmelig" base!" Palas forbliver i en venlig tone, men i virkeligheden morer han sig kosteligt af de tre's forbløffenhed!
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 3, 2010 14:56:46 GMT -5
((pirater))
Det hjælper vist ikke rigtig på at opklare noget for de tre. Den ene rodian klør sig bag sin ene antenne, den anden bag sit øre, og duros'en ser stadig ud til at forsøge at regne det hele ud ved at glo på Palas
Den første rodian ryster så på hovedet "Det gav ingen mening," konkluderer han og lægger armene over kors "Hvem Kessel er du-" "-Og hvad tror du, du laver her?" tilføjer durosen, der imellemtiden er nået frem til at Palas i hver fald ikke er en af deres nye
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 3, 2010 15:12:53 GMT -5
Palas smiler bag masken: "Mit navn er Levania, og jeg er her for at tilbyde et velbetalt arbejde til jeres Lancer, samt tilbyder jeg en findeløn på 500 credits til den der finder hende for mig... Så snart jeg har snakket med hende, vil jeg forsvinde, og ingen andre vil opdage at jeg har været her, men jeg har ingen intentioner om at forlade her tomhændet!" Med lidt held burde de kunne tage imod fornuft, ellers ville det være tid til mere kraft basserede handlinger!
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 3, 2010 15:25:59 GMT -5
((Pirater))
"...Lancer?" tænker den ene rodian højt "500 credits...." mumler duros'en mere spekulativt som en der allerede er ved at regne ud, hvad han kan købe for dem
"Vi mangler vist lige at høre, hvilket arbejde der er tale om," lyder det så ud af ingenting bag kasserne, hvorfra det magre insectoid nu dukker op. Hans store, sorte øjne gransker roligt Palas og hans antenner vibrerer let engangimellem, som opfanger de små signaler
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 3, 2010 15:28:35 GMT -5
Palas forholder sig stadig stift og roligt: "Jeg vil ikke gå i yderlige detaljer, end at sige at arbejdet ikke vil kunne spores tilbage til jer eller Lancer, og mine intentioner er at skade republikken. Folk som mig har mange grunde til at kæmpe imod dem, og mere ønsker jeg ikke at sige."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 3, 2010 15:40:46 GMT -5
((Pirater))
Den ene rodian trækker på skulderne, mens både duros'en og den anden nikker. Generelt synes stemningen blandt dem at være, at det lyder som en ganske fair deal. "Republikken kan vi ikke lide," som den ene rodian kommenterer
"Jaså.." siger insektet imellemtiden og vibrer tænktsomt med sine antenner. "Og hvem ville 'folk som dig' mon være?"
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 3, 2010 15:52:18 GMT -5
Palas griner, men inden i kroppen begynder pulsen at stige. Hans sanser er på kanten, og han ved, at det måske kun er et spørgsmål om tid, før de angriber ham: "Et individ der tænker selv, og ønsker at være fri, uden at folk blander sig i min måde at leve på. Lidt ligesom jer!"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 3, 2010 16:09:53 GMT -5
((Pirater))
"Men du er ikke pirat," afslutter insektet som en konklusion til sig selv.
Imellemtiden er den ene rodian begyndt at tænke lidt uden for boksen "Eller er han?" mumler han og forsøger at sende et sigende bilk til de to omkring ham
"Du ligner ikke en," kommenterer insektet, stadig en smule tænksomt "Så du er trængt herind alene, uden backup?" Der er ingen truende undertone, ingen skæve blik. Umiddelbart virker insektet bare teoretisk og interesseret
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 3, 2010 16:28:06 GMT -5
Palas slapper ikke helt af endnu, men insectoidens mangel på trudsler giver pote: "Hver til sit talent?" Siger Palas prøvende, selvom han ikke regner med den store overbevisning fra insektet. Man kunne vel håbe?
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 3, 2010 16:47:43 GMT -5
((Pirater))
Det er ikke helt let at skelne på insektets langt fra menneskelige hoved, men den sjove knirkende lyd han udstøder kunne godt være en latter. "Så det er det 'folk som dig' kan?" De tre andre er begyndt at se en smule forvirrede ud, men åbenbart er der noget autoritært ved insektet der får dem til at holde igen med kommentarerne
"Så bør den næsten gå begge veje. Kan vi byde på et glas rom?" spørger han venligt og angiver en retning med den ene arm, hen bag de kasser han selv lige har siddet ved
"HVAD!!??" brølet lyder umiddelbart efter insektets sidste ord, og giver genklang i hele hangaren. Bag en bunke containere i den helt anden ende, dukker den skaldede mand som insektet spillede kort med, pludselig op. I armene har han en riffel "Han er brudt ind, og så giver vi ham rom?? Hvad Kessel tænker du på, Zatti??!!"
Insektets antenner vibrerer kraftigt, som er de blevet voldsomt forstyrrede "Rolig." siger han helt fattet, og hæver sin ene magre hånd i luften "Han har ikke gjort nogen skade, og han ser heller ikke ud som om han vil det. Ingen grund til at ty til vold"
"Han er et syrehoved! Det burde sgu da være klart for enhver!" snerrer manden og ser ikke særlig overbevist ud "Han er ikke et syrehoved, Jum, tænk dig nu om! Ligner han et?" siger Zatti lige roligt, som vil han være sikker på at hans forklaring bliver forstået
Manden ser lidt på Palas med et tvært blik "Han har sikkert forklædt sig..." mumler han Zatti kaster et afventende blik på Palas
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 3, 2010 17:56:15 GMT -5
I det Palas får øje på riflen tændes hans reflekser, uden tøven maser han selve løbet med kraften og bøjer det til det peger retvinklet imod loftet.
... *Pis!* Palas rømmer sig. "Undskyld tabet af riflen, jeg er villig til at erstatte den!" Med en rolig håndbevægelse fjerne han masken. "Mit egentlige navn er Palas Sje'yek! Jeg var undercitys eneboer og jeg besidder evner der vidst ikke er helt lovlige. Jeg ønsker ingen konflikter. Jeg ønsker reelt at slå en handel af med Lancer, da jeg ved at hun heller ikke bryder sig om folk som mig's behandling af republikken."
|
|