Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Jan 28, 2010 18:29:38 GMT -5
Jeg tænkte på om vi ikke kunne ændre tidsregningen. Det virker lidt ekstremt at bruge en tidsregning der er over 21 tusinde år gammel, og jeg tror også det er en smule usandsynligt. Med vores egen lille planet som eksempel, tror jeg nok vi skal få en ny tidsregning, før vi når år 21 tusind... Hvis vi da når så langt Ikke desto mindre tænkte jeg på at bruge tidsreferencen fra Great Hyperspace war (5000 bby), så vi befinder os i år 1069?
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 29, 2010 11:10:21 GMT -5
lad mig sige det sådan her, at umiddelbart lyder det som nogle meget gode tanker, du har gjort dig her. Jeg bliver som GM faktisk rigtig glad når folk tænker over ting og kommer med forslag. Jeg er personligt heller ikke helt lukket for ideen, men i stedet for at gøre, som vi plejer, og bare diskutere det med Trine, synes jeg det er en fint idé at fortsætte i tråden her Så kan andre også komme med input. Min mening om det er, at jeg på den ene side godt kan se, hvad du mener. Great Hyperspace war er også et fint punkt at starte en tidsregning fra. På den anden side er jeg ikke enig i, at den vi har sat ikke fungerer fint, eller virker troværdige. I Star Wars universet har deres civilisation eksisteret langt længere end vores, og de har derfor, som jeg forestiller mig det, en lidt anden opfattelse af tid. Jeg synes i forhold til dette, at 21.000 år ikke er EKSTREMT lang tid, når man tænker på at det er Republikkens tidsregning - altså deres officielle, og Republikken HAR eksisteret i mere end 21.000 år. On another note, skal man også tænke på at vi sådan set allerede har spillet med at have denne tidsregning i lang tid inde på POTOR I. Jeg ville være ret ked af at skulle lave den ændring, medmindre det er noget, flertallet synes er yderst nødvendigt.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Feb 8, 2010 17:54:24 GMT -5
Ligsom Julie synes jeg også det er fedt at folk gør sig nogle tanker. Bliv endelig ved!
Jeg synes også ideen er fin, men jeg er ikke sikker på om det betyder så meget, at der er nogen grund til at ændre i tidsregningen. Jeg synes måske ikke det har så stor betydning for spillet at vi behøver bruge energi på at ændre tidsregningen, MEN hvis der er flere spillere der ser anderledes på det skal vi da heller ikke udelukke at der kan gøres noget ved det
Er der andre spillere der har en mening om dette, må de derfor gerne skrive det i tråden, så vi kan få en fornemmelse for om det er noget folk generelt set synes at der skal gøres noget ved
|
|
|
Post by Dust of Chaos on Feb 11, 2010 2:13:56 GMT -5
Hvis vi skulle spille med tidsregning efter GHW, synes jeg vi skulle have gjort det fra starten af. Altså fra starten af det første potor-spil. Derudover er tidsregningen ikke noget, der irriterer min blindtarm synderligt. Det er ikke så tit vi bruger årstal ig
|
|