|
Post by Julie the Merciful on Jan 18, 2010 4:44:30 GMT -5
Det er vist ingen hemmelighed efterhånden, at jeg har spillet lidt for meget Dungeons & Dragons på det seneste. I D&D skal man vælge noget, der hedder Alignment, som er en slags guideline for hvordan man skal spille sin karakter. Nogle rollespillere hader Alignment, fordi de synes, det låser karakteren fast eller sætter dem i bås, men jeg synes egentlig det er meget fint og et god udgangspunkt. Nu har vi jo ikke Alignments på POTOR, men jeg husker fjernt at nogle har været i gang med at diskutere deres karakterers alignment engang. Så jeg synes det kunne være lidt sjovt at lave en tråd om det Der kan iøvrigt læses om de forskellige alignments i D&D her: en.wikipedia.org/wiki/Alignment_%28Dungeons_&_Dragons%29Ikke fordi jeg synes, vi skal sætte vores karakterer i båse eller låse os fast på noget, men jeg ved der er flere D&D-fans derude, så det kunne være sjovt at diskutere For at lægge ud har jeg forsøgt at give mine karakterer alignment: Trace: True neutral (tror jeg) Lusharna: Lawful good Deimos: Lawful evil (synes jeg ikke, der er nogen tvivl om) Xirany: Vægter mellem neutral evil eller chaotic neutral. I må gerne være uenige i mine valg xD
|
|
|
Post by Dust of Chaos on Jan 18, 2010 5:45:32 GMT -5
Uuh alignment... Jeg hører afgjort til dem, der godt kan lide at sætte mine karakterer i en masse båse, for derefter at finde ud af, hvor de ikke passer ind i deres type... Derfor er det også svært at sætte sin karakter i én men jeg har for længst besluttet mig for hvor mange af mine karakterer hører MEST under XD Yukais: Chaotic Evil. Med tryk på chaotic. Hun er ond, når det er sjovt, og redder kattekillinger når hun er i humør til det. Derek: Lawful, først og fremmest. Og med tillægget Evil. Målet helliger midlet, og orden er hvad der skal opnås. Sorkan: Chaotic Neutral. Det ultimative rebel-alignment, selvom han hader at være stereotyp :roll: Han gør alt for at være utilregnelig men er dog ikke kold nok til at være Evil. Faktisk har han næsten tendenser til at kunne være Good af og til, hvis det lige slår ham
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 18, 2010 6:01:49 GMT -5
jeg kan godt gå med til at være enig I de to af dem, især Yukais. Hun er klart Chaotic Evil, selvom Deimos vist prøver at tvinge hende til at være lawful xD
Dog, mht til Derek synes jeg ikke han er ond... Jeg synes egentlig mere han er Lawful neutral. Plejer at tænke, at Lawful Evil bruger loven som en undskyldning for at være ond. Det synes jeg ikke at Derek gør, han er bare meget, meget lawful xD og skyer ingen midler.
|
|
|
Post by Dust of Chaos on Jan 18, 2010 6:30:59 GMT -5
Det er dér min personlige mening om hvornår man er ond træder ind XD jeg ved hvad Derek ville gøre, og hvordan han ville have det med det. Og ud fra det dømmer jeg ham ond. Men jeg har også siddet og filosoferet forskellen på ond og grusom for mig selv og grusom er han i hvert fald ikke.
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 18, 2010 8:44:37 GMT -5
Du har helt ret det er jo netop det, der er finten ved alignments - at man ikke altid sådan kan stille op i båse hvad der er godt og ond og hvad der ikke er. jeg synes ikke personligt at Derek virker 'ond', ud fra mit synspunkt er han bare meget kold og kynisk.
|
|
|
Post by tobitail on Jan 19, 2010 13:59:29 GMT -5
Uh uh uh Alignment! xDDD..
Krad: Helt klart Neutral Good!
|
|
Palas
Alterdreng
|
Post by Palas on Feb 1, 2010 16:50:32 GMT -5
Palas er med garranti Chaotic Neutral!
Palas afskyr republikken, jedi og sith ordenen, og han klarer sig ikke særlig godt med autoriteter. Desuden er han heller ikke tilbageholden for at bruge begge sider af kraften. Desuden har han hverken et billede på at forbedre livet for andre end sin egen slags, men samtidig ønsker han heller ikke at sprede unødvendig lidelser. Desuden er hans mål også meget chaotic, i det han ønsker at kraft sencitive ikke behøves at tilhøre en orden, for at lære.
|
|