|
Post by Trine the Destroyer on Dec 5, 2010 15:35:32 GMT -5
((Pirater))
Meck gnider sig bag øret. "Traditionelt indeholder den ene sprøjte en koncentreret dosis af noget spice med rimelig dødelig effect... Men mere populært anvendes der noget ubehageligt, men knap så dødeligt - medmindre budene går højt selvfølgelig - " "-Booorrrring!" kommenterer Sip "Det spilles ikke så tit, kan du måske regne ud," fortsætter Meck til Thomas "Som regel kun, hvis man re i dyb krise og det er den eneste vej ud,"
Imellemtiden har de nærmet sig messen. En summen af mange samlede væsner fornemmes ned gennem gangen, og når sit højdepunkt da de kommer til indgangen. Det store rum er fyldt med Novapirater bænket ved borde og kasser. Tættest på dem underholder en flok sig med et ret afslappet knivspil, som vist egentlig går mere på at hyggesludre og ryge smøger, end egentlig at spille. Længere inde ved et stort bord er der ved at samles en større forsamling til et eller andet som ser ud til at have et højt, tyndt incectnoid som samlingspunkt og i et hjørne i nærheden er et par stykker igang med et spil pazark. Langt tilbage i messen fornemmer man blandt de mange stemmer et heftigt skænderi mellem en højrød twi'lek og en ung kvinde med lav hanekam
|
|
Weirdo
Dekan
Introducing Thomas Andarsi
|
Post by Weirdo on Dec 6, 2010 15:03:01 GMT -5
((Thomas))
Thomas nikker grumt til svaret. Han skal så absolut ikke nyde noget af at gamble med en overdosis spice. Han har været vidt omkring siden han tog hjemmefra og han har set påvirkningen af store mængder spice flere gange før. Thomas har dog aldrig selv taget det stads og har heller ikke tænkt sig at begynde på det nu.
Da de bevæger sig ind i messen kikker han sig nysgerrigt omkring. Ligger mærke til de forskellige grupper af mennesker og andre væsner derinde. Han har aldrig selv gjort sig med knivkastning men finder det nu et imponerende syn. Han bemærker også twi'lekken og kvinden der skændes i bagrunden, men fanges nu hurtigt af det høje tynde væsen han kunne forestille sig måske er den Telek, der havde opfordret til Tarisian roulette. Thomas følger dog bare efter de andre uden at henvende sig til nogen eller noget.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Dec 8, 2010 1:50:54 GMT -5
((Pirater))
Blikke rettes med jævne mellemrum mod Thomas efter han er trådt indenfor. De fleste ligegyldige og konstaterende, men også et par med undren eller nysgerrighed.
Meck søger hen mod det yderste af messens lange bord, hvor han mødes af en blålig twi'lek, hvis ansigt først og fremmest domineres af et lang ar fra højre øre til hagen "Noget nyt under solen, Meck?" spørger han. Han er vist i virkeligheden en ung fyr, men ar og medtagethed gør det lidt svært at vurdere. "Du kan jo smutte op og undersøge," svarer Meck med en skuldertrækken "Tror du jeg er lige til Kethator? Jeg skal sgu ikke nyde noget af at vandre rundt i det minefelt," Twi'lekken udstøder en hæs lyd som ikke helt er til at identificere som et grin eller et fnys "Og den nye pilot fik du reddet med ned?" siger han og vender blikket mod Thomas "Ja, jeg syntes sgu, det var synd at han skulle slagtes på første dag," svarer Meck og giver Thomas et venligt dask på skulderen "Vi skulle jo gerne snart ud og flyve igen, og det gøres som bekendt bedst med pilot," "Ja, så må vi håbe, han får noget at lave," siger den gråblå twi'lek og ser ikke videre overbevist ud "Jeg er sgu snart ligeglad om vi flyver direkte ind i republikkens slagsskibe, hvis bare vi får bestilt lidt, "-Vi har som sagt ligget lidt stille på det sidste," tilføjer Meck til Thomas. "Tør svagt antydes," mumler twi'lekken en smule bittert "Her! Du kan lige så godt få lidt at tage dig til med det samme," tilføjer han til Thomas og stikker ham en romflaske fra bordet bag sig
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Dec 8, 2010 10:42:56 GMT -5
((Thomas))
Thomas nikker da han pludselig bliver presenteret af den fremmede twi'lek som åbenbart godt ved hvem han er. Snakken går hurtigt om bord lader det til. Medmindre altså at Nova har givet meddelelsen om at de havde fået en ny pilot til besætningen imens han lå og sov. Thomas strækker sig ved tanken og tager så imod den flaske rom han bliver rakt med et hurtigt til twi'lekken.
"Ja, jeg regner da med at flyve skibet. Jeg finder mig ikke i at blive sat i et hjørne til pynt. Jeg skal nok få skibet i luften.. på den ene eller anden måde." Thomas sætter i et grin. "Nu er jeg jo hos de berygtede Taris-pirater. I skal for kessel da ikke påstå at i ikke laver noget. Ellers så ødelægger i sgu min glamorøse illusion af piratlivet." Det sidste bliver sagt med tydelig sarkasme i stemmen og Thomas griner højt igen.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Dec 8, 2010 11:30:35 GMT -5
((pirater)) Twi'lekken ser lidt på thomas. Så stikker han i et råt grin. ''that's my man!'' han hiver en tilfældig flaske til sig bag fra bordet og gestikulerer en kort skål til Thomas, inden han tager en hurtig tår ''Hvor har du ellers fløjet?''
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Dec 8, 2010 17:58:53 GMT -5
((Thomas))
Thomas hæver også sin flaske til hilsen, blinker til twi'lekken og udbryder et lille; "Haarrh!" Drikker en tår af flasken og tører læberne med bagsiden af hånden. "Jeg har fløjet for hutterne på Nar Shaddaa og Nal Hutta. Jeg har fløjet alt fra speeder til freighter og er heller ikke nogen dårlig fighterpilot hvis jeg selv skal sige det. Flyvning er i mit blod og har altid været det."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Dec 9, 2010 10:08:35 GMT -5
((Pirater))
Twi'lekken nikker for sig selv da Thomas begynder at opremse om sine evner og bedrifter. Imens tænder Meck sig en lidt særpræget pibe som umiddelbart kunne se ud til at være lavet af en gammel vandhane
"Såh, hvad gik galt?" spørger twi'lekken
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Jan 11, 2011 17:01:12 GMT -5
((Thomas))
"Tjah.. det ved jeg snart ikke. Det var bare ikke lige mig. Lidt for slimet måske." Ikke lige hvad Thomas har lyst til at snakke om egentlig. Han leder efter en måde at skifte emne på og ligger mærke til Mecks improviserede pipe.
"Har du selv lavet vandpipen? Den er sku sej!"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 13, 2011 10:14:15 GMT -5
((Pirater))
Twi'lekken hæver et aret øjenbryn og skærer en utydelig grimasse i det stille, hvorpå han tager en tår fra sin flaske Meck lyser tilgengæld op i et smil, da Thomas nævner hans pibeanordning og tager den ud af munden så han kan vise den bedre frem
"Ja, rent faktisk. Det er en anordning jeg engang begyndte på, da vi ar strandet på Tatooine. Oprindeligt er det en gammel vandhane og rester fra en fløjte, men jeg har senere udvidet den sådan at man også kan bruge den som vandpibe," forklarer han og vser hvordan han har svejset forskellige dele fra ledninger og metalgenstande hvis oprindelige formål ikke umiddelbart er genkendelige. "Jeg er faktisk ikke så tosset endda til den slags hjemme sysler," proklamerer han stolt og peger med piben på Thomas. "Vil du prøve den?" Imellemtiden bliver en blå twi'lek prikket på skulderen af en stor, skaldet mand,og han trækker lidt til side for at snakke med denne
|
|
Weirdo
Dekan
|
Post by Weirdo on Jan 26, 2011 20:28:41 GMT -5
((Thomas))
Thomas indser sin fejl da han kommer i tanke om den rare hutt i køkkenet, men nu er det for sent. Smukt. Han tager sig til at kikke indgående på piben som om den var et virkelig spændende objekt for hans opmærksomhed. Den er nu heller ikke så skidt endda. Meget opfindsomt udformet i hvert fald. Thomas er lettet over at se twi'lekken vende sin opmærksomhed andetsteds.
"Om jeg vil prøve den? Ja, selvfølgelig!" Thomas ønsker ikke at skuffe Meck. Han er nu slet ikke så tosset.
|
|