|
Post by Trine the Destroyer on Mar 29, 2010 14:39:43 GMT -5
((...))
Det er ved at være eftermiddag, da det banker på døren til den lejlighed som Republikken har haft udleveret til Sira i omkring en måneds tid nu
|
|
Thrawn
Alterdreng
Feel the force around you
|
Post by Thrawn on Apr 13, 2010 15:39:16 GMT -5
((Sira))
Der går et øjeblik uden nogen form for reaktion. Så glider døren til side med et lavmælt sus. Lige indenfor står Sira. Hun er klædt i en grå uformel - og forholdsvis lystsiddende - dragt med et emblem på venstre arm; standard for Republikkens officerer. Hendes våde sorte hår hænger ned over brystkassen og hun har et håndklæde i hænderne.
Et spørgende "ja?" følger lyden af døren.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 13, 2010 15:48:08 GMT -5
((Phoib))
Sira vil nok genkende sin tidligere følgesven fra Ord Mantell. Den unge mand ser stort set lige så distræt ud som da - ja det lyser nærmest ud af ham med det let uglede hår og den gråbrune skjorte som ellers er fin, men desværre meget tydeligt er blevet knappet forkert. Han har fået sig nogle nye firkantede briller
Phoib lyser op i et lille smil, da han ser at det er den rigtige der åbner døren. "Ah, det er dig. Jeg har banket på forkert to forskellige stedder," forklarer han og klør sig lidt forlegent i nakken
|
|
Thrawn
Alterdreng
|
Post by Thrawn on Apr 13, 2010 16:05:55 GMT -5
((Sira))
"Phoib" udstøder Sira i en overasket men glad tone. "Godt at se dig". Det er snart et stykke tid siden hun sidst har set ham, men han ligner helt sig selv. "Kom indenfor." Hun træder et skridt til siden og viser ham ind med den ene hånd mens hun holder håndklædet i den anden.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 14, 2010 11:22:51 GMT -5
((Phoib))
"Jo, mange tak," smiler den unge mand, måske en smule lettet, og vader indenfor med den taske han holder i den ene hånd
"Sikke fint du bor," siger han. Hans observation må man måske undre sig lidt over, for idet han går ind, drejer han også i en halvbue om sig selv, så han ikke er uhøflig og stårmed ryggen til Sira
|
|
Thrawn
Alterdreng
|
Post by Thrawn on Apr 14, 2010 11:49:43 GMT -5
((Sira))
"Tja det er ikke det store, men det er fint til mig". Sira lukker døren med et tryk på panelet ved siden af. Hun følger Phoib ind i lejligheden, som er meget spartansk indrettet. Det er i bund og grund et stort rum med et lille badeværelse til. Der er et bord med et par stole omkring, et klædeskab og en lille kommode hvoraf den sidstnævnte dog er overdækket med papirer, diverse elektroniske tingester, og et enkelt holobillede. Der står en lille, men dog komfortabelt udseende, seng op af væggen i den bagerste ende af lokalet. Sira viser ham hen mod det lille bord og gør tegn til at han skal sætte sig.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 14, 2010 14:50:09 GMT -5
((Phoib))
"øh..Ja..." mumler Phoib for sig selv, da det åbenbart tager ham et par ekstra sekunder at lokalisere det lille bord. Han sætter sig omhyggeligt, og formår alligevel at vælte sin taske umiddelbart efter han har sat sig med den, så han må ned og have fat i den igen. "hovs-.."
"Hvor lang tid har du egentlig boet her...?" spørger han da han endelig har fået sat tasken ordenligt på gulvet og kastet et blik omkring sig
|
|
Thrawn
Alterdreng
|
Post by Thrawn on Apr 14, 2010 15:05:31 GMT -5
((Sira))
Sira sætter sig ned over for Phoib. "Snart en måned". Hun smiler varmt, mens hun hurtigt skubber en pludselig tanke om bagerst i hendes sind. En måned siden du svigtede Generalen. Hun lader elegant sin ene hånd glide gennem sit hår for at samle det, mens hun med den anden løfter håndklædet op for at tørre det.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 15, 2010 6:59:48 GMT -5
((Phoib))
Først nu går det vist op for Phoib, hvad Sira står med i hånden "Åhnej, jeg forstyrer vel ikke? Jeg kan godt komme forbi på et bedre tidspunkt..." mumler han, og gør sig klar til at rejse sig fra stolen igen
|
|
Thrawn
Alterdreng
|
Post by Thrawn on Apr 15, 2010 10:15:54 GMT -5
((Sira))
Sira ryster let på hovedet med et smil. "Nej nej du forstyrer ikke. Jeg var færdig." Hun vikler håndklædet omkring håret og tørrer det. "Hvad skylder man æren?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 16, 2010 14:58:09 GMT -5
((Phoib))
"Øh, nårhja!" siger Phoib, hvis blik pludselig lyser op, da han kommer i tanke om noget, hvilket han også understreger med en pegefinger i luften
"General Val har set på min forskning. Jeg tror han vil imødekomme en videre eftersøgning - jeg tror han virkede positiv," Hele Phoibs ansigt lyser faktisk op i et håbefuldt smil. "Det er meget glædeligt faktisk. Han har bedst os deltage i et møde"
|
|
Thrawn
Alterdreng
|
Post by Thrawn on Apr 16, 2010 15:22:04 GMT -5
((Sira))
Sira smiler mens hun lægger hovedet lidt på skrå. "Det er jo gode nyheder Phoib. Du får sat gang i din sag..." Hun er glad på Phoibs vegne. Han kan få lov at høste frugten af sit gode arbejde.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 18, 2010 8:26:01 GMT -5
((Phoib))
Phoib nikker først ivrigt men skynder sig så pludselig at ryste på hovedet "Nejnej, det bliver af vigtighed for hele Republikken - ja, Galaksen!" Han vifter med hænderne. "Hvis vi kan få undersøgt...- Det vi kan finde på Lehon vil blive revolutionerende. Det må det blive! Tænk, alt det vi kan gøre med den nye viden - Ja det ved vi selvfølgelig ikke," tilføjer han midt i sin hæsblæsende, passionerede talestrøm "Men detfinder vi ud af! Ved Revan, jeg kan næsten ikke vente! Generalen MÅ forstå, hvor vigtigt det er. Ellers ville han ikke have inviteret os, det er jeg sikker på"
|
|
Thrawn
Alterdreng
|
Post by Thrawn on Apr 19, 2010 7:05:40 GMT -5
((Sira))
Sira nikker forstående. "Det ville blive en fantastisk opdagelse... En fantastisk oplevelse." Hun lader til at glide lidt væk fra virkeligheden, og kan ikke lade være med at tænke på, at hun sidder fast her på Ord Mantell. Lige siden den mystiske fange undslap på grund af hende har hun siddet fast her. Højst sandsynligt vil hun stadig sidde her mens Republikken finder Lehon... Og i den sidste ende har hun kun sig selv at bebrejde. Mens tankerne strømmer gennem hendes hovedet er hun helt holdt op med at tøre håret, og smilet er langsomt forsvundet fra hendes læber.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Apr 19, 2010 16:45:24 GMT -5
((Phoib))
Phoib nikker ivrigt så hans nødebrune pandehår falder ned i øjnene på ham og han er nødt til at stryge det tilbage igen. Han er vist også selv lidt i en anden verden
"Men," siger han så efter en lille pause, hvor det er meget tydeligt at han slet ikke er tilstede. "Hvis vi skal være til mødet i morgen eftermiddag, er vi nok nødt til at tage tidligt herfra i morgen," han nikker bestemt og sender et sigende blik til Sira "Man skulle virkelig tro at de sammensatte underlige bureaukratiske systemer med vilje for at det skulle være umuligt at komme i kontakt med folk deroppe,"
|
|