|
Post by Julie the Merciful on Mar 25, 2010 2:57:45 GMT -5
((Jock Messel))
"Hvad afholder mig fra at have gjort det for længe siden? Kaptajn..." Der er en tyk nedladenhed over hans stemme ved det sidste ord. Opgivende, som når man taler til et dumt barn. "Selvom min eneste lov er kaos, følger jeg stadig visse... retningslinjer." han løfter hånden og klør sig under den bredskyggede kasket, mens han smager på ordet. "Jeg ved da godt, at man ikke dræber en piratkaptajn fra Taris bare sådan. Først skal man gøre hende ubetydelig, så hendes død ikke starter en meningsløs krig, der ville være døden for alle. Hvis vi havde haft love og regler, havde det været een af de vigtigste. " Forklarer han og sender et smil over bordet til Nova. "Desuden...." Han ryster på hovedet. "Selv hvis jeg ønsker at dræbe dig, så har jeg også brug for din hjælp til slå Republikken tilbage, ikke bare til at finde oplysninger om skatten. " Afslutter han. At dømme efter hans tone og udtryk synes han vist, at det burde været indlysende.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 25, 2010 8:14:17 GMT -5
((Nova))
Et dræbende blik spiller et kort øjeblik i Novas øjne, men hun fatter sig hurtigt.
"Du godeste, der er faktisk lidt omløb tilbage i dit hoved som syren ikke har ædt endnu," siger hun med et køligt smil og knipser fraværende til det fulde glas på bordet. "Men et udmærket argument er det vel alligevel..." tilføjer hun, og læner sig eftertænksomt helt tilbage igen, idet hun tager sig til hagen og sender Jockie et indgående blik
"Så," siger hun så efter at have ladet en pause herske list i rummet "for et ridse det hele op for at der ikke opstår... misforståelser: Du vil have at vi indgår et samarbejde med det formål at at finde Republikkens skat, og derefter at smadre selve Republikken med den. Og herfra ophører så vores våbenhvile. Og jeg går med på ideen fordi udfaldet af den også tjener mig. Hmm." For første gang i samtalen rækker hun op efter sit skulderdyr, og nusser det i nakken
"Jeg går ud fra at du også har tænkt dig at iværksætte planen uden min hjælp" Det sidste er i grunden ikke et spørgsmål, men blot en konstatering
"Og jeg går ud fra at du har tænkt dig at beholde skatten for sig?" tilføjer hun og sender pludselig Jock et stort grin som i 'jeg har regnet dig ud, Jockie'
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 26, 2010 6:00:37 GMT -5
((jock Messel))
Jock nikker til de fleste af Novas konstateringer, men stopper brat sin enighed ved hendes sidste bemærkning. "Nu synes jeg, du antager meget..." Siger han idet hans øjne bliver smallerere, men bløder hurtigt sit ansigt op igen, og forklarer: "Jeg har endnu ikke overvejet, hvad der skal blive af skatten bagefter, siden vi ikke ved præcist hvad den indeholder. " han kører fraværende en hånd ned over sit skæg, som folk med skæg har det med at gøre når de skal tænke sig om. "Derfor har jeg i sinde at vente, til vi ved, hvad vi har med at gøre." Han smiler til Nova, idet han stopper sin håndbevægelse ved spidsen af den midterste fletning. " Så har vi også noget at slås om når vi engang har udraderet Republikken." Tilføjer han.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 26, 2010 6:27:50 GMT -5
((nova))
Nova gør et hurtigt løft med øjenbrynene. Hun hælder hovedet lidt fremover og stødter så to fingre mod panden med et langsomt suk, idet hun lader blikket glide nedad mod et ubestemt punkt
"Det er satme ikke for lidt du vil kræve af os i det her..." siger hun efter en tænkepause, og nikker så konkluderende for sig selv, hvorpå hun ser op på Messel igen. Hun når et par korte øjeblikke at granske ham, som er der en sag i hendes eget hoved hun stadig arbejder på med hensyn til ham.
"Det er ikke små sager, søde Jockie," siger hun så en smule træt, men også afklaret "Jeg er nødt til at overveje det yderligere. Men du har min interesse" Hun ligger hånden på bordet, og banker endnu engang til sit glas med en negl
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 29, 2010 16:57:32 GMT -5
((Jockie))
Jock Messel nikker langsomt mens hånden glider fra hans skæg og samler i stedet hænderne knyttet foran sig, med albuerne lænet ret op på bordpladen. Han ser indgående og eftertænksomt på zabraken.
"Jaså... Javel.." Nikker han, men tonen i hans stemme virker ikke tilfreds. "Og hvor lang tid kan sådan en lille betænkningstid så tage for dig, kære rival?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 29, 2010 17:04:13 GMT -5
((Nova))
Messels utilfredshed virker omvendt på Nova, som får et smil på læberne, da hun læner sig tilbage i stolen igen
"Skal vi bare sige en uge," konstaterer og vifter med hånden
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 29, 2010 17:22:45 GMT -5
((Jock Messel))
"2 dage er mere end rigeligt." Mener Jock, som stadig ser over mod Nova med et uforandret blik.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 29, 2010 17:26:39 GMT -5
((Nova))
Nova hæver et øjenbryn og hendes smil blegner til fordel for en mere alvorlig grimasse "3 dage - og så kommer jeg ikke men en eneste dum kommentar om dine ben,"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 29, 2010 17:51:35 GMT -5
((Jock))
"Hvis du vil lege på den måde..." Der tegner sig et svagt smil under Jock's skæg. "2 dage, og jeg vil glemme mit rodianske sendebud, og ikke tege et liv fra din besætning til gengæld."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 29, 2010 18:06:05 GMT -5
((Nova))
Zabrakkens violette blik bliver endnu køligere. Hun kniber øjnene en smule sammen mens hun ser ud til at overveje hvorvidt hun vil "lege" videre, lade være eller smadre en næve i fjæset på hendes rival
"To dage." siger hun så, og lader endnu en gang den ene hånd nusse den grimme øgle på hendes skulder. Det lader til at hun er kommet i tanke om noget som hun lader sig til takke med
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 29, 2010 18:15:04 GMT -5
((Jock))
Jock nikker langsomt og tilfreds og observerer Novas hyggestund med sit kæledyr.
"Det ser jeg frem til så. Selvom der ikke kan være meget at overveje." Han læner sig tilbage som i en afsluttende gestus og smiler til den anden kaptajn.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 29, 2010 18:28:16 GMT -5
((Nova))
Nova løfter to ligeglade øjenbryn "Nåh, det mener du..." Hun lader hurtigt et blik afsøge lokalet, som leder hun efter noget hun måske har glemt at nævne før hun går
"Jeg vil ikke ligefrem sige at det har været hyggeligt, Jockie - det ville være løgn," hun trækker sin stol lidt tilbage idet hun rejser sig over bordet "Men det er ligefør at jeg ikke fortryder helt, at jeg reddede dit liv," Hun lader sit kølige, rolige blik hvile ned på den anden kaptajn et par øjeblikke. Så strækker hun nakken til den ene side, og signalerer med et kort nik til Klarw bag dem, at han kan gøre sig klar
"Du kunne måske eventuelt være så elskværdig at overdrage et comlink-nummer til mig?" siger hun til Messel "Bare for at skåne dig for en lang vadetur over til mig"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 29, 2010 18:55:02 GMT -5
((Jock Messel))
"Skulle det være en anden gang, kaptajn." Jock Messel retter sig roligt op i stolen, så man skulle tro han også ville rejse sig. "Selvfølgelig," Svarer han så, og i stedet for at rejse sig, hvilket også ville være ret umuligt, bøjer han sig pludselig ind over bordet igen og griber resolut ud efter Novas hånd. Med den anden af sine egne tager han en kuglepen fra et tinkrus på bordet og skynder sig at kradse noget ned på Novas hånd. Et opkaldsnummer til en holosender, tilsyneladende.
Han slipper hendes hånd igen og læner sig roligt tilbage med upåvirket mine.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 29, 2010 19:07:44 GMT -5
((Nova))
Zabrakken udstøder en overrasket snerren, da Jock pludselig går mental griber ud efter hendes hånd og tegner på den. Hun er lige ved at rive ham fra sig, da det går op for ham hvad han har gang i
"Og tak!" hvisler hun da han slipper, og hun river sin hånd til sig, som besidder Messel en sygdom hun ikke vil smittes med. Hun træder et skridt bagud og nikker definitivt til Klarw at nu går de "Jeg vil ikke bede dig slide på det du ikke har, så jeg finder selv ud," siger hun til den anden kaptajn, og lader Klarw åbne døren
"Hyg dig!" "- tossede sprællemand," tilføjer hun for sig selv
|
|