|
Post by Trine the Destroyer on Mar 2, 2010 16:32:45 GMT -5
((Nova))
Novas blik helmer ikke et øjeblik fra Jock Messel da hun roligt lader sit stadig urørte glas dale ned på bordpladen igen. Det lander med et dæmpet *duk* som bliver efterfulgt af en skraben, da hun med to fingre skubber det længere ind på bordet. I samme bevægelse tager hun et langsomt sug af sin cigar, sår gløden i enden blusser kort op.
"Den er..." begynder hun langsomt men med et meget bestemt blik som ikke har i sinde at vige fra den anden kaptajn. Fra hendes mørke læber smyger den tætte cigarrøg sig ud i rummet "Meget værd." Hun holder vejret et øjeblik, men puster så resten af røgen ud i ét blæs
"Men ingen ved hvad præcis der er tale om," fortsætter hun så hurtigere. "Ikke Republikken, ikke gangsterne, ikke Kessel, ikke mig, ikke dig," hun peger bestemt med sin cigar mod Jock Messel. "Men det gør den ikke desto mindre, mindre værd." Hendes blik er hårdt og bestemt.
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 2, 2010 17:32:56 GMT -5
((Jockie))
Piratkaptajnen begynder langsomt at ryste på hovedet for sig selv, mens Nova taler. Til sidst slipper han en dæmpet latter for sig selv, mens han stadig betragter zabraken med et uudgrundeligt, isblåt blik.
"Meget værd," Gentager han. "Du har som sædvanligt gjort det op i credits allerede. Som man kunne forvente - " Det sidste bliver tilføjet i en nærmest henkastet og lettere tone, der kommer ret pludseligt indskudt i sætningen. Nu læner han sig frem igen, så han kan se mere indgående på sin rival.
"Men hvad er dog også mere værd end credits?" Der er en ledende tone i hans stemme. Han fisker efter noget, som Nova sikkert allerede ved.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 2, 2010 17:44:49 GMT -5
((Nova))
Nova ser med en kølig rolighed tilbage på den anden kaptajn. Trækker tiden ud, tager igen et langsomt sug af cigaren, afslører intet i sit violette blik. Han skal ikke tro at fornærmelser har effekt på hende
Igen adskiller hendes læber sig i et tyndt lag næsten levende røg "Magt." Siger hun dødsens roligt, idet et par smilehuller kommer til syne
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 2, 2010 18:23:48 GMT -5
((Jock))
En dyster glød viser sig Jock Messels øjne under skyggen. Det er som om øjnene formår at smile uden læberne, så man bliver overrasket over at hans ansigt ellers stadig er lagt i en alvorlig mine.
"Præcis..." Der er så stille i rummet, at han ikke behøver lægge megen lyd på sine hæse ord, før de høres.
Derefter siger han ikke mere for en stund, som om han venter på at andre end ham selv også opfatter en pointe. Ellers spørger til den, hvis de ikke selv kan tænke sig til det.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 2, 2010 18:42:08 GMT -5
((Nova))
Stilheden får lov at hvile i rummet som røgen fra Novas cigar, mens Nova øjensynligt venter på at Jock skal fortsætte. Da der imidlertid går et minut, og hendes rival stadig ikke har lagt an til at sige mere, holder tålmodigheden ikke længere
"Så hvor vil du hen?!" udbryder hun og slår irriteret ud med cigaren "Magt er godt, det kan vi være enige om!" hun ruller med øjnene og læner sig ind over bordet så hun er lige foran Jock Messel "Hvad jeg mangler, er den der ekstra oplysning som jeg ikke selv ved, Jockie" siger hun mere lavmælt, men med dobbelt intensitet
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 12, 2010 15:32:54 GMT -5
((Jock Messel))
Et svagt glimt af et eller andet glimter et øjeblik i piratkaptajnens øjne, da Nova kommer med sit udbrud.
"Ja.. Hvis jeg skal skære det ud i durastål for dig... " egynder han og stryger tankefuldt sin flade hånd hen over et lille område af bordpladen foran sin anden hånd. Man kan høre metalringen skrabe mod overfladen. "Skal man tro rygterne - og rygter har som regel en del sandhed i sig - så er Republikkens Skat noget langt mere værdifuldt en blot noget, der kan gøres op i credits. Og siden Republikkens skat efter alt at dømme er på Lehon, kunne jeg meget vel forestille mig et..." Han stopper sin bevægelse på bordpladen og ser op. "... Våbe af en slags. Du ved vel godt, hvem Lehons oprindelige befolkning var kendt for, ikke, min kære rival? "
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 14, 2010 6:40:03 GMT -5
((Nova)) Zabraken læner sig igen lidt tilbage i sin stol, og betragter Jock mens han taler. ''Våben...'' gentager hun dæmpet for sig selv, med en interesse hun vist helst ikke vil være ved. Det næste spørgsmål fremkalder yderligere et irriteret udtryk i hendes ansigt som hun ikke formår at skjule. En livline lige nu, ville ikke gøre hende ked af det, men da hun dårligt kan ringe hjem til basen efter en ven, nøjes hun med at slå ud med cigaren, som for at antyde at hvadend nogen skulle vide om Lehon, er det alligevel uden større betydning. ''Den er næsten uddød?'' foreslår hun tørt
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 15, 2010 11:06:16 GMT -5
((Jock Messel))
"Så sandt," Jock hæver sine mørke bryn kort, men virker ikke ligefrem imponeret. "Det er den også. men det er ikke just det, Rakata er kendt for." Idet han afslutter sætningen kører hans svævestol bagud fra bordet, hvorefter han flyver hen til en nærtstående reol og tager en af de datapads, han åbenbart har stående dér.
"jeg har studeret deres historie et stykke tid. Det jeg nu kunne finde, uden at skulle for tæt på republikkens arkiver.." Fortsætter han da han flyver tilbage, og lader datapaden glide over bordet mod Nova.
"De var blandt andet mest kendt for deres Kraft-technologi... Teknologi forbundet med Kraften. Ikke noget jeg skal gøre mig klog på, det er ikke mit felt, men du må da indrømme at dette er interessant set i forhold til Republikkens syn på Kraften og Kraftbrugere for tiden." Han observerer Nova med et interesseret blik, for at fange hendes reaktion.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 15, 2010 17:30:34 GMT -5
((Nova))
"Aha..." mumler Nova knapt hørbart, og vil stadig ikke stå ved at hun finder oplysningerne interessante. Hun tager datapaden til sig og lader med en ophøjet tænksomhed blikket glide igennem dataen. Om hun rent faktisk læser dybt i det, eller om hun bare overvejer situationen nøje, kan ikke læses af hende. Hun er ret omhyggelig med ikke at lade sit blk fanges af Jocks, indtil hun til sidst ser besluttet op fra datapadden og tilbage til ham
"Godt. Jeg indrømmer at det faktisk ser ret interessant ud," siger hun fast, som er der stadig noget i hendes stemme der forsøger at understrege at hun ikke er interesseret. Hun tager en dyb indånding og læner sig helt tilbage i sin stol igen.
"Så du vil have mig til at finde den her gut for dig..." begynder hun efter en kort pause, og tager et sug af sin cigar efter at have skoddet en stor del aske ud på gulvet. Hun fortsæter imidlertid ikke, så det ligger i luften at Jock selv skal tage over
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 24, 2010 14:52:26 GMT -5
((Jock Messel))
Jock har foldet hænderne foran sig igen og nikker lidt i takt med at Nova taler færdig, som kan han ikke selv vente med at få ordet igen. "ja -" Svarer han og løfter øjenbrynene entusiastisk. Hans blå øjne får nu en tilsvarende glød, nu da det lader til at Nova endelig er ved at fatte pointen.
"Ser du - som du sikkert allerede har regnet ud - så har jeg gjort mine tanker omkring Skatten - våbnet - og hvordan man kan udnytte det. " En kort kunstpause hvor han holder en indgående øjenkontakt med den anden kaptajn. man kan stadig ane gnisten i hans blik, og man får fornemmelsen af at han må koncentrere sig om ikke at blive alt for ivrig.
"- Derfor... ja, hvordan skal jeg sige det... Du ved at jeg har visse ideer og visioner hvad angår galaksen fremtid. men bare rolig - " Han løfter en hånd før Nova når at komme med indvendinger. " - Det er ikke noget jeg har tænkt mig at genopfriske for dig lige nu, for jeg ved vi er uenige." han sender hende et smil, der kunne virke ret venligt og diplomatisk til en afveksling. "Men jeg ved een ting, og det er, at du værdsætter frihed i lige så høj grad som jeg. Det er det, der gør dig til en ægte pirat! Og lige nu er der kun een ting, der sætter grænserne for vores frihed." han lægger den løftede hånd fladt ned på bordet og det entusiastiske glimt i hans øjne forsvinder lidt efter lidt. "Republikken. Jeg er ved at være træt af dem." Tilføjer han. igen er det tydeligt, at han ikke er helt er kommet til sagen, men bare holder en kunstpause.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 24, 2010 15:22:37 GMT -5
((Nova))
Novas tænder synker dybere ned i cigaren, og man får en fornemmelse af at hun endnu engang forsøger at lægge afstand fra kaptajnen på den anden side af bordet. Det er som om en stemning får lov at lægge sig over hende mens Jock dene gang taler. Noget der giver hende en slags... ja næsten ildebefindende.
Hun forholder sig umiddelbart roligt og opmærksom, men man fornemmer at det er en facade hun holder oppe.
"Du vil sætte dem ud af spillet?" supplerer hun en anelse rustent måske, og skodder hurtigt sin cigar, inden hun sætter den i munden igen
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 24, 2010 15:58:07 GMT -5
((jock messel))
"Det kan man godt sige, ja." Kaptajn Messel smiler, tilfreds med at hans budskab lader til at trænge ind. "Men ikke bare midlertidigt." Han rynker sine brune bryn under hatten, så der igen kommer en dyster skygge over hans øjne, der fint matcher tonen i hans stemme. "jeg vil have dem til at forsvinde, slette dem permanent. Republikken skal ikke være andet et et dystert minde om en mørk tidsalder. og som du nok har gættet er det her, hvor Republikkens Skat, og hvor DU kommer ind i billedet."
Da han afslutter retter han sig op for at markere starten på et nyt afsnit i sin tale. "For selvom vi ikke altid er enige om motiverne, ved jeg at du heller ikke er den store tilbeder af Republikken... Du har lige så stor grund til at ønske dem fjernet, som jeg."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 24, 2010 16:06:04 GMT -5
((Nova))
"Tilgengæld er jeg heller ikke bims i bøtten..." mumler Nova kun hørbart for sig selv. Hun bliver siddende lidt og betragter Messel. Så læner hun sig en smule fremad, tager cigarstumpen fra munden, rækker den ud i en langstrakt arm, og slukker den i det lille glas væske som hun stadig ikke har rørt siden hun forlod det på bordet.
"Det ville muligvis blive en smule hyggeligere uden dem..." siger hun og læner sig tilbage igen. "Så, hvad er det, du spørger om hjælp til, Jockie? At finde skatten, eller at bekæmpe Republikken?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Mar 24, 2010 16:23:22 GMT -5
((Jock Messel))
"Det er to sider af samme sag" Svarer Jock Messel uanfægtet og drikker det sidste af den stærke, røde væske i glasset. "Vi skal sammen finde Republikkens Skat, og bruge den til at bekæmpe Republikken. Derefter skal vi gå hver til sit igen og bekæmpe hinanden som vi altid har gjort."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Mar 24, 2010 16:30:25 GMT -5
((Nova))
Zabrakken udstøder en meget beskeden latter formet af en "hmm"-lyd som ellers ikke er særlig lig hende
"Og så er jeg jo nødt til at spørge: Hvad er det, der afholder dig fra at sende mig et skud i panden, når først du har fået de informationer jeg kan skaffe dig?"
|
|