|
Post by Trine the Destroyer on Jan 18, 2010 19:28:06 GMT -5
((Nova))
Piratkaptajnen lægger armene over kors og ser direkte tilbage på Zoya. Hendes blik siger 'er du klar til at få en ladning blasterskud i fjæset, inden jeg river dit hoved af med mine næver?', men hun vælger at lade noget andet passere ud af munden:
"Hvis ikke spørgsmålet er, om han er parat til at møde mig," siger hun roligt, men stadig køligt.
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 18, 2010 19:33:40 GMT -5
((Zoya))
Denne gang svarer den mørke kvinde ikke, men nøjes med at se på Nova og fremtvinge en eller andet form for smil. man kan godt se at Zoya ikke smiler normalt. Det virker malplaceret og næsten uhyggeligt. Derpå vender hun sig rundt og løfter hånden, idet hun banker på døren. Der kommer intet svar derinde fra, men Zoya lader til at vide præcis hvor længe hun skal vente alligevel, for lige så snart hun tager hånden ned, glider døren forbi hendes med et højt hvæs.
"Kaptajn" siger hun ind i rummet. "Jeg er her med Black Nova." Derpå træder hun til siden så Nova kan komme ind i rummet.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 18, 2010 19:39:23 GMT -5
((Nova + kat))
Nova træder ind efter Zoya, og Klarw følger hende automatisk
"Kaptajn!" gentager hun Zoya, og fortsætter længere ind i rummet, hvor hun stiller sig med den ene hånd i siden "Jeg er her med Zoya!"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 18, 2010 19:55:53 GMT -5
((Zoya + .... ))
Rummet er egentlig temmeligt mørkt, men det kommer sig nok af, at der ikke kommer noget dagslys ind udefra. Belysningen klares af en gammel lampe, der hænger ned fra loftet over skrivebordet. den hænger i en løs ledning, der kun er nødtørftigt sat fast i loftet. Ellers er rummet egentlig meget hyggeligt, set ud fra standarden på resten af fabrikken. Der er hyler på væggene og nogle enkelte kasser på gulvet. Foran skrivebordet står der et par stole beregnet til gæster. På den anden side, sidder en person med ryggen til. Der går et par sekunder, efter at Novas ord er faldet til jorden. Så vender stolen sig pludselig om, for det viser sig at være en svævestole, til personer der ikke kan gå. Det bliver nu også tydeligt at personen i stolen ikke har nogle ben at gå på.
"Black Nova...." Siger Jock Messel dæmpet og smiler ud gennem sit skæg. Det virker som om han prøvesmager navnet. "Så kom du alligevel."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 18, 2010 20:02:41 GMT -5
((Nova))
"Jockie," hilser Nova med et nik og begndelsen til et skævt, men dødt smil. Hun betragter den anden kaptajn overvågent. Gennemser ham for ændringer og det modsatte "Så er du alligevel ikke ætset væk endnu,"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 21, 2010 9:21:55 GMT -5
((Jockie))
"Charmerende.. som altid. " Jock Messel smiler stadig. "Taris har stadig ikke knækket dig, trods alt." Han nikker til sin næstkommanderende, Zoya, som åbenbart ved hvad det betyder. Hun går ud af rummet og efterlader Nova og Klarw alene med kaptajnen. bag ved Nova kan man mærke suset fra den lukkende dør.
Kethator-piraternes Kaptajn læner sig ind over sit skrivebord og folder dramatisk hænderne på bordet. Han bærer en hat på hovedet, en slags gammel, bred officers-kasket, som kaster en skygge ned over hans øjne. Der sidder et eller andet om hatten, der kunne ligne et par goggles med kun ét glas, Som et 'monogel'.
"Sid endelig ned. " Foreslår han brydende, men smiler ikke længere.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 21, 2010 9:46:19 GMT -5
((Nova + Klarw))
Den store kat følger hurtigt Zoya med øjnene og går selv hen til døren, efter hun er gået og den er lukket. Her stiller han sig tavst og lader opmærksomt blikket dreje rundt i rummet
Nova udstøder et knap hørbart fnys, ved Jock Messels kommentar, men får alligevel et standartsmil på munden, der hverken signalerer glæde eller det modsatte.
"Man må ellers sige at du har forskandset dig godt, hva?" siger hun med et blk til kaptajnen og sætter sig på anviste stol "Jeg tror sgu det er lettere at tage til bunden af gabet og op igen, end at komme ind til din lille...." hun lader blikket glide omkring i rummet, som for at finde en passende betegnelse for det, "- hule." afslutter hun og ser tilbage på Jock Messel, nu med mere glød i sit smil
"Du er da ikke begyndt at blive helt paranoid, er du, Monogel-goggle?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 21, 2010 10:32:20 GMT -5
((Jock))
Den anden pirat ryster let på hovedet, som for at slå Novas bemærkning hen. "ah, nej.... " Svarer han i en let tone. "Det er bare Zoya. Hun kan ikke lide dig." han han ryster stadig sigende på hovedet og rynker de buskede, brune øjenbryn til zabraken. ".. eller nogen andre fra din eller Razors bande. "
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 21, 2010 10:42:24 GMT -5
((Nova))
"Sjovt.. " siger Nova og sætter en hårtot bag øret "Jeg kan heller ikke lide hende," Hun læner sig lidt tilbage og ser Jock Messel an med et mere alvorligt udtryk, idet hun krydser armene foran sig
"Men det er vel næppe derfor at du ikke kunne finde ud af at ringe personligt. Så, -" siger hun og hæver et øjenbryn "Siden jeg ikke er blevet skudt endnu, går jeg ud fra at der rent faktisk var noget du ville mig?"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 21, 2010 11:17:07 GMT -5
((Jock))
"Selvfølgelig var der noget jeg ville!" Udbryder Jock i en tone, der også understreger hvor "selvfølgeligt" det er. "Men jeg er faktisk overrasket over at du overhovedet dukkede op. Det kræver en del mod, når du netop har slået et af mine besætningsmedlemmer ihjel. " Tonen i piratens stemme virker ikke direkte anklagende, egentlig mere undrende, selvom man kan ane en let skygge af utilfredshed i hans øjne.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 21, 2010 11:27:42 GMT -5
((Nova))
Jock Messels pludselige udbrud, synes ike at røre Jerin. Medmindre man kender hende altså, og ved at den alvorlige attitude hun har på ikke er så almindelig for hende igen
"Du antager meget synes jeg. Hvis du snakker om den forvirrede budsender du sendte, kunne han vel ligesågodt være faret vild på vejen hjem. Det skulle faktisk ikke undre mig," tilføjer hun, og kaster automatisk et sideblik til sin skulder, hvor en smooka lydløst glider ud af frakkens krave, og rundt om hendes hals.
"Desuden skulle jeg nok mene at kunne huske et par liv I har taget, som han evt kan dække for"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 21, 2010 18:23:00 GMT -5
((Jock Messel))
Der hviler et meget neutralt blik på Nova fra Jock Messels kølige, blå . Det er et øjeblik lidt som om, han er forstenet. "Javel ja. " Siger han så pludseligt i en opklaret tone. "Men bare rolig, min kære rival. Jeg har ikke tænkt mig at slå dig ihjel. Det ville slet ikke være min stil... Skulle jeg endelig dræbe Taris' næst mest berygtede kaptajn, ville jeg nok gå efter nogle lidt mere... rafinerede metoder." han smager på de sidste ord og slår blødt ud med sine hænder på bordet. Ydermere afslutter han med at slippe et meget dæmpet, blødt grin.
"Nuvel... Det var jo heller ikke det du kom her for. Du er sikkert interesseret i at høre, hvorfor jeg så gør mig den ulejlighed for at få dig herud, kan jeg tænke mig. " Tilføjer han og folder hænderne på bordet igen. Der sidder en ring på hans ene finger, der ser ud til at være lavet af en møtrik.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 21, 2010 18:34:58 GMT -5
((Nova))
Jerin betragter Messel med et blandet blik. På den ene side køligt og advarende. På den anden side en smule skræmt...? Det sidste skjuler hun dog så godt hun formår, men i hendes øjne kan man nu godt se en tydelig afstandstagen.
"Korrekt." siger hun så, temmelig hårdt. Hendes øjne knibes en smule sammen. "Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg er en smule nysgerrig. Ellers havde jeg heller ikke have gjort mig besvær for at komme herud. Men jeg stiller sgu heller ikke op for hvadsomhelt, så det har bare at være vigtigt," tilføjer hun ganske skarpt. I en anden sammenhæng ville en sådan sætning fra hende have haft en morsom undertone af en art, om det så bare var for hendes egen skyld. Men ikke denne gang.
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 26, 2010 19:32:31 GMT -5
((Jock messel))
"Vigtigt." Jock Messel løfter panden til Nova ganske kort, som om hun har gjort noget forkert bare ved at nævne det ord. Det er i hvert fald den undertone man fornemmer. I næste nu skifter han dog toneleje fuldstændig og retter sig også en smule op at sidde i sin svævestol.
"Jo ser du," Begynder han i sin lettere tone. "Jeg går ud fra du har hørt om Republikkens Skat?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 26, 2010 19:48:00 GMT -5
((Nova))
Den anden kaptajn hæver et øjenbryn. Overvejer vist kort om hun vil slynge en bemærkning ud. Det kribler næsten i hendes underlæbe, kan den skarpe iagttager måske bemærke. Indtil hun spidser læberne og bløder pludselig en smule op i ansigtet, idet hun nikker
"Jeg tvivler ærligtalt på at der er nogen der ikke har, Jockie," siger hun men et skævt smil, der stadig mangler glød. "Hva da?" Hun læner sig lidt tilbage uden egentlig at virke særlig afslappet "Har du fundet den?"
|
|