|
Post by Trine the Destroyer on Jan 14, 2010 19:08:26 GMT -5
((Catch))
Catch ligner en der forsøger at slappe af, men ikke helt lykkes.
"Altså.." forsøger han at forklare, da Krads øjne pludselig er ved ham igen "Jeg har aldrig set noget lignende... Hos nogen humanoid, i hvert fald," tilføjer han.
|
|
|
Post by tobitail on Jan 14, 2010 19:12:58 GMT -5
Krad lyser faktisk op i et lille smil da Catch siger det, og nikker kort.
,, Det ville også være underligt hvis du havde set det her før"
... underligt, indeed.. hvis De Ti havde masse produceret mig, Jacob, og Dextor, ville det nok være lidt anderledes..
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 15, 2010 5:20:12 GMT -5
((Catch))
Fisken nikker forstående, indtil det går op for den at den ikke fatter det
"Hvad mener du?"
|
|
|
Post by tobitail on Jan 16, 2010 12:15:49 GMT -5
Krad giver et smil fra sig da fisken nikker forstående, men da den så spørger hvad han mener for Krad et lidt opgivende ansigts udtryk.
,, Det er lige meget.. "
Krad ser over på fisken lidt undrene inden han spørger med en lidt stille stemme:
,, Såe, hvad er de store farer her på planeten? Hvad burde jeg holde øje med?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 16, 2010 12:52:53 GMT -5
((Catch))
Fiskens blik glider afværgende lidt frem og tilbage. Han skallige til at hælde det sidste mad i sig, da Krad spørger ham om nye ting.
"Du bør nok hellere spørge hvad du ikke skal holde øje med, mate," siger han med en skuldertrækken, men smiler så svagt.
"Altså, først er der piraterne. De er over det hele. Nogen gange er de ligeglade.. men for det meste skal man passe på med at komme for tæt på deres områder, du ved.. " Han tager sig tænksomt til den ene mundlap
"Og ådselsjægerne. Nogen af dem er okay, men de fleste er pisse irriterede. Og så alle andre... hvis du kommer til at træde nogen over tæerne - også sekvom du ikke ved det - ... de bliver sure. Alle kæmper for at overleve, ser du," Han nikker til Krad
"Så alle er sig selv nærmest. Med mindre de er i en bande. Der holder de sammen," afslutter han med et lille suk
|
|
|
Post by tobitail on Jan 19, 2010 13:49:58 GMT -5
Krad lytter interesseret med idet Fisken fortæller. Da ordet pirater bliver nævnt for Krad går en kuldegysning igennem hans krop, som om han udemærket er klar over hvorfor man passer på med at omgås sådanne folk. Da Fisken sukker let efter at have nævnt Taris's sammenhold's lov ser Krad ud til at tænke et øjeblik. Han snurre en tot hår omkring hans pege finger imens tankerne går igennem hans hoved. Nogle sekunder efter ser han op på fisken igen:
,, Du er ikke med i en "bande" går jeg ud fra, vel Fisk? Men siden vi to er lidt i samme båd, hvad siger du til at join forces? Jeg ved ikke hvor lang tid det vil tage for mig at finde en vej væk herfra, men jeg er sikker på jeg ikke kan klare mig uden hjælp og du, du ville få en stærk allieret af et misfoster med to ekstra arme til at beskytte dig imod hvad end vi støder på."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 19, 2010 14:54:22 GMT -5
((Catch))
Fiskens sorte øjne blinker et par gange.
"Tjo.. ehm..." Catch vil gerne svare Krad, men skal vist samtidig lige have tænkt tingene igennem "Det lyder som... men.. ja...bortset fra- eller, nej.." Resten af diskussionen fortsætter vist et sted i hans hoved
Til sidst nikker han først for sig selv, og derefter til Krad. "Okay, det lyder smart nok." "Men.." tilføjer han så, da der når at passere ldt flere tanker gennem ham. "Forlade Taris? Hvordan vil du gøre det?"
|
|
|
Post by tobitail on Jan 19, 2010 15:30:05 GMT -5
Krad smiler stort til sin nye compagnion idet han spørger indtil hvad planerne er.
,, Heh, planer er overvurderede.. nu ved jeg ikke så meget om planeten kun det du har sagt, men én ting ved jeg, hvis der er noget jeg kan finde ud af er det at finde arbejde. Så, fisk, hvad er dit ry her på planeten?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 19, 2010 16:07:57 GMT -5
((Catch))
Et øjeblik får Catch sit vantro blik fra tidligere tilbage, og han ryster svagt på hovedet "Shit.. Du VED virkelig ikke noget.." Så rømmer han sig "I store træk? Hvis du har værdier her, er det enten fordi du er pirat, eller måske ådselsjæger... Eller også har du dem sbnart ikke mere, men er tilgengæld snart død. Med værdier mener jeg i øvrigt alt fra credits til madpakker," tilføjer han, og griner tomt for sig selv
"Her er kun ødelæggelse og lort. Ordensmagt kan du godt glemme alt om. Republikken har opgivet planeten for flere årtier siden. Reglerne er simple: De stærke og heldige overlever. De andre dør før eller senere," Han sukker tomt men ryster sig lidt og fortsætter
"Og til sidst: Hvis det er svært at komme TIL Taris - og det er det - er det umuligt at komme herfra," slutter han og trækker en smule opgivende på skulderne "There you have it"
|
|
|
Post by tobitail on Jan 19, 2010 16:23:24 GMT -5
Krad skæver over til Fisken idet han lytter men mister hurtigt interessen i hvad hans ven siger da han begynder at snakke om orden og what not:
,, Arrhh, sikke optimistisk du er min ven.. det er da klart at man ikke kan opnå noget eller komme nogle steder hen og slet ikke væk herfra med den indstilling. Selv pirater har brug for folk der kan finde ud af noget og et hvert skip der vil have en sund besætning har brug for en kok! Alle har brug for en kok! Sådan er verden bygget op.. anyway.. hvis du ikke har lyst til at gøre et forsøg, så kan du blive her... men.. tænk over det hvad har du at miste? Dit liv, måske, men jeg vil hellere dø ved et blaster skud end at leve resten af mine dage på den her losseplads! Så lad os se at få proppet noget entusiasme ind i dit hoved så du kan stoppe med at være sort seer!"
Krad tager en dyb indånding og begynder så at snakke igen:
,, Fortæl mig om noget du gerne vil, når vi kommer væk herfra hvor vil du så gerne tage hen?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 19, 2010 16:41:02 GMT -5
((Catch))
Fisken vil vist meget gerne protestere, men Krads sindsygt optimistiske smøre, sætter vist lidt en stopper i hans tankegang.
"m-m.. nej- alts-...Man kan ikke bar... sådan er det ikk-.." Til sidst klasker han sin ene hånd for panden og sukker bare opgivende "Okay," mumler han og giver en smule efter for Krad, selvom han ikke ligefrem lyder som om han tror på det
"Jeg ville gerne til Manaan. Det kunne være sjovt at se, hvordan der egentlig ser ud," Han når næsten at få et drømmende blik i øjnene før han ryster på hovedet "Men det kommer jeg ikke, så det er lige meget. Jeg kan højest have held nok til at skvatte i en vandpyt her"
|
|
|
Post by tobitail on Jan 19, 2010 16:49:36 GMT -5
Catch's lille drøm for Krad til at lyse op og smile i stor triumf som om han lige har vundet noget. Efter at Catch beslutter sig for at ødelægge den smukke drøm med en presimistisk profeti at det aldrig kommer til at ske løfter Krad sin et øjen bryn og smiler lidt flabet:
,, Don't jugde before you try.. "
Krad ser derefter ned og køre en hånd igennem hans sorte hår imens han griner stille for sig selv. Han møder ikke Catch's blik denne gang men snakker alligevel.
,, Hvilken Pirat besætning er for nylig opstartet?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 19, 2010 16:53:47 GMT -5
((Catch))
Catch ryster på hovedet af Krad men svarer alligevel "Det ved jeg ikke.. Jeg kan fortælle dig, hvor der for nyligt er blevet begået mytteri, men det andet... " Han nulrer sin ene mundlap lidt, og ser ud til at tænke lidt over spørgsmålet
|
|
|
Post by tobitail on Jan 19, 2010 16:55:36 GMT -5
Krad ser op og han ser ud til atvære meget mere alvorlig end før. Med en bestemt stemme spørger han sin ven:
,, Hvor?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 19, 2010 16:58:58 GMT -5
((Catch))
"Eh..?" siger Catch, der bliver revet ud af sine tanker "Nårh.. Det er lige meget. Mytteriet gik dårligt," siger han i en afsluttende tone for at lægge låg på emnet med det samme
|
|