|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 16:43:55 GMT -5
((Xirany))
"Det er sgu da det mindste jeg kan gøre overfor min kutteklædte redningsmand." svarer Xirany, men hendes stemme er denne gang ikke helt fri for en sarkastisk undertone. Hun kaster let med hovedet og sukker. "Find et renere og pænere bord, så finder jeg ud af om de overhovedet har noget drikkeligt i det her hul."
Derefter begynder hun langsomt at vende sig for at gå op mod baren.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 16:48:05 GMT -5
((Quinn))
"Sure thing," melder Quinn og knipser med hånden i den retning han har tænkt sig at gå, så hun kan finde ham igen. Han vælger et bord der ikke ligger klods op af de klamme fugtdrivende vægge, men som heller ike er for langt inde i de mest befærdede områder af "hullet". Her sætter han sig og kigger rundt på de andre gæster mens han venter
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 16:58:30 GMT -5
((Xirany))
Da Xirany kommer tilbage, sætter hun sig ned og skubber den ene af to identiske, turkisfarvede drinks over mod Quinn. Hun rører lidt rundt med sugerøret i sin egen. "Så..." Siger hun og lader til at forsøge at se ind i Quinns hjerne. Hun vipper lidt på hovedet, og stryger det kunstige, sorte hår væk fra ansigtet. Det er stadig svært for hende at vænne sig til at have sådan en manke. "Når det med at redde folk kun er en sidehobby for dig... hvad render du så ellers rund og laver."
Hun ved godt, det er et meget direkte spørgsmål, men hun er ligeglad. Hvis han ikke vil svare, kan han jo lade være.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 17:09:32 GMT -5
((Quinn))
Quinn modtager drinken med et smil - mere hemlighedsfuldt end charmerende denne gang. I det nye lys er det lettere at danne sig et indtryk af hans udsende. Det røde hår er ikke, som man ellers kunne antage ved første øjekast, langt, hans pandehår er bare holdt i så lange totter at man kunne forvente det om resten af hans også. Hans ansigt er en smule smalt, men med et kraftigt kæbeparti, som ikke lader en i tvivl om at han er fuldtudvokset. Han er rent glatbarberet og hans øjenbryn har heller ikke nogen særlig betydelig vækst.
Hvad han har på under sin kutte, lader sig ikke afslørre, men det er udne tvivl noget med lommer i, for han hiver straks en lille reagensglas-agtig beholder frem fra den. Denne tømmer han ned i den turkise drink, som et øjeblik skifter fuldkommen farve til rød, men sekundet efter får sin rigtige farve tilbage
"Kalktilskud," forklarer han og smider beholderen over skulderen, hvor den forsvinder.
Han ser på Xirany, og udstøder et hurtigt grin ved hendes spørgsmål. "Så havde ham Squizzy-duden ret alligevel. Du er godt nok den direkte type," han ryster på hovedet med et stort smil, og tager en tår af sin drink
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 17:30:33 GMT -5
((Xirany))
"Aha." Kommer de tonløst fra Xirany, da hun følger det tomme reagensglas med øjnene og høre det lide en klirrende død på gulvet bagved. Herefter finder hendes mørkøjede blik tilbage til Quinn. "Yeah, I get that a lot." Svarer hun og løfter et af de optegnede bryn. "Jeg kan også godt lidt direkte svar.. Det virkede ikke ligefrem som om du bare sådan tilfældigvis kom forbi og fik lyst til at skyde tentakel-fjæs. " Der er en form for udfordrende glimt i hendes øjne. "Men Jeg er sådan set bare interesseret i at vide, hvad han ville mig, og det tror jeg at du ved."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 17:37:05 GMT -5
((Quinn))
Quinn griner lidt og læner sig tilbage i stolen med drinken i hånden.
"Come on, det ved du da godt. Squizzy var jo nærmest ved at erigere sine bukser i stykker," han tager en større tår fra glasset og sætter det tilbage på bordet mens han smager det efter i munden.
"Egentlig bør jeg nok takke dig for at give mig en chance for at slå til. Jeg havde sgu troet det ville blive sværere"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 19:47:29 GMT -5
((Xirany))
Xirany drejer sit glas i hænderne og sender et meget kort smil over bordet. "Anytime." hun fnyser ganske let, næsten som for at gøre det ud for et grin, fordi hun vist ikke mener det. Så løfter hun glasset og tager den første tår. Det virker til at hun har sluppet den værste paranoia nu, og begynder at slappe mere af, for først nu tager hun sin jakke af. "Hvorfor?" spørger hun henkastet, mens hun lader jakken glide ned bag ryggen på hende. Ikke at det iøvrigt gør den store forskel, at hun ikke længer har jakke på, for hun er også bare sortklædt indenunder. Sort lædertøj uden det mindste spor af neongrønt. "Han lignede sgu ikke ligefrem nogen stor trussel, eller rig gangsterboss. Men hvad ved jeg..." Hun tager endnu en beskeden tår af glasset. Selvom det slet ikke var meningen, fik ordet Gangsterboss f hende til at glide lidt væk i tankerne, og da hun tager sig selv i at kigge tomt ud i den øvrigt bar, skynder hun sig at blinke øjnene på plads. "Forresten," Tilføjer hun da hun påny møder Quinns blik. "Hedder jeg Sharyn. Det fik jeg vist aldrig sagt."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 20:01:56 GMT -5
((Quinn))
Den andens øjne følger Xiranys bevægelser da hun frigør sig fra jakken, men lader diskret blikket søge videre rundt og ende på først Xiranys drik og derefter hende selv.
"Ikke destomindre så det ikke ligefrem ud til at køre for dig," griner han, efter at have konstateret hendes præsentation med et tavst nik.
Han trækker på skulderne "Jeg ved ikke hvor farlig han var, ikke farlig nok kunne det lade til." han griner og smiler skævt, om ikke andet for sig selv. "Jeg ved ikke særlig meget om ham.. og ærligtalt," han blinker til Xirany "Efter det jeg oplevede af ham, har jeg egentlig ikke nogen særlig stor lyst til at borre mere ned i hans person"
"Grim var han i hvert fald," tilføjer han og tager endnu en tår af glasset
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 20:13:40 GMT -5
((Xirany))
"Well..." Xirany skæver til siden og trækker på skuldrene igen. "Jeg er ikke den store fan af bar-slagsmål. Jeg håbede på at på at få en chance for at nakke ham udenfor." Hun lader den bemærkning afslutte diskussionen, og mens hendes ene hånd ubevidst begynder at tromme let på bordpladen, overvejer Xirany en helt ny plan. Hendes blik glider væk igen, og hun ser ud til at tænke over noget.
"Er du her fra Smuglermånen?" Spørger hun så, og ser egentlig for første gang *næsten* oprigtigt interesseret ud.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 20:18:22 GMT -5
((Quinn))
Den anden hæver et øjenbryn af Xirany - ikke til at sige om det er en slags hån eller om han er imponeret.
"Ikke sådan rigtig..." svarer han på hendes spørgsmål. "Men det er du måske?" tilføjer han hurtigt og smiler oplagt til hende, idet han læner sig lidt frem i stolen
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 13, 2010 7:59:39 GMT -5
((Xirany))
"Næh." xirany kaster et smal blik til siden. "Ikke sådan rigtigt." Tilføjer hun, idet der kommer antydningen af et smil i hendes ene mundvig. "Men jeg har brug for noget info... Omkring visse ting her fra."
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 13, 2010 8:04:32 GMT -5
((Quinn))
"Heh," smiler Quinn "Og det tror du så jeg kan skaffe, har jeg ret?" Hans afslappede smil og tone antyder både at han måske har lyst til at levere det Xirany spørger om, men også at han nok selv skal bestemme hvor meget hun får at vide
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 13, 2010 8:06:40 GMT -5
((Xirany))
"Det kommer an på hvor meget du egentlig ved om underverdenen på Smuglermånen." Svarer Xirany og løfter et øjenbryn.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 13, 2010 8:08:21 GMT -5
((Quinn))
Den rødhårede unge mand, trækker på skulderne og læner sig tilbage i stolen igen, idet han lægger hænderne bag hovedet
"Hit me"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 16, 2010 16:21:16 GMT -5
((Xirany))
Xirany må tage sig selv i at tænke, hvad der ville ske, hvis hun rent faktisk tog hans ord bogstaveligt. Hun kunne vel bare undskylde med at hun ikke er så god til basic, og derfor ikke forstår metaforer, ironi og slangudtryk... Den slags kan man faktisk sagtens slippe af sted med. Xirany kan stadig huske hvordan... -
... Hun stopper sig selv i tankerne og skynder sig at koncentrere sig om samtalen. I stedet fokuserer hun for at få en intens øjenkontakt med Quinn.
"Har der været nogle pirater forbi på månen for nyligt?" Spørger hun.
|
|