|
Post by Trine the Destroyer on Jan 11, 2010 20:58:00 GMT -5
((..))
"Det vil det," gentager den fede quarren og rejser sig også. Derfra går alting pludselig hurtigt. Det eneste man egentlig når at opfatte, er at den ene af de hætteklædte ved Xirany, pludselig gør en brat bevægelse. Derefter lyden af to blasterskud, der næsten falder samtidig.
I et kort sekund er der helt stille. (Sådan føles det i hvert fald. De nærmest omkringstående bemærker kort skudene, men ellers fortsætter Ormehullet med at være lige larmende) Så vælter den anden bevæbnede hætte og quarrenen synkront; det fede blæsspruttefjæs ind over bordet, den anden baglæns ind i mørket
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 11, 2010 21:02:23 GMT -5
((Xirany))
Man skulle næsten tro at Xirany havde ventet på at noget i stil med dette skulle ske, for hun reagerer lynhurtigt, og griber sin blaster tilbage fra sprutten da han falder. I samme bevægelse vender hun sig om og sigter i mod den overlevende af de to kuttetyper, hvor skuddede kom fra.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 11, 2010 21:15:54 GMT -5
((..))
Kutten står helt stille. I den ringe belysning er det muligt at skimte træk fra et mandligt ansigt underden
"Tillad mig at påpege det, Miss, men De står og sigter på deres redningsmand med en blaster," siger så en stemme der ganske rigtigt tilhører en ung mand. Et strejf af morskab synes at være antydet i den
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 11, 2010 21:25:00 GMT -5
((Xirany))
Xirany ligner et øjeblik een, der mest af alt har lyst til at trykke på aftrækkeren. Dog lader hun det vente på sig, og ser bare koldt tilbage på personen under kutten. Hun ser ikke ust ud til at finde noget af det her det mindste morsomt.
"Sorry, men jeg hader at blive reddet, og jeg hader mystiske inkognito-typer endnu mere, så jeg sigter på dig indtil du har vist dit fjæs, Pateesa." Svarer hun direkte tilbage.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 11, 2010 21:32:29 GMT -5
((..))
Der lyder en dæmpet klukken fra kutten "Ah, selvfølgelig, man glemmer sine manerer sådan et sted, gør man ikke?" I en rolig bevægelse slår han kutten tilbage, og afslører et ungt ansigt på et ret rødhåret menneske. Blikket er fæstet skiftevist på Xirany og hendes blaster, men synes ikke at være påvirket af den trussel hun udgør.
"Sådan?" tilføjer han med et skævt smil, der kort afslører et sæt hvide tænder
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 1:58:32 GMT -5
Det er ikke fordi Xiranys ansigtsudtryk ændrer sig betydeligt, da redningsmanden tager hætten ned. Blikket virkere næsten tommere, og hun ligner mest af alt en, der lige har misset en pointe og nu venter på en ny. Hun havde faktisk lidt forventet at genkende den fremmede uden kutten. Dette gør hende mere på vagt. Nok har han 'reddet' hende, men Xirany ved godt, at dusøren på hende er højest, hvis hun er i live. At folk redder hende, betyder derfor ikke nødvendigvis at de er venner. Måske netop det modsatte. Alligevel lader hun blasterarmen falde ned langs siden, og nøjes med kun at være forberedt på det værste i tankerne. Sit ligegyldige blik mod den fremmed slipper hun dog ikke. "Hvem Kessel skulle du så forestille at være?" kommer det fra hende.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 5:49:25 GMT -5
((...))
Fyrens smil bliver lidt brede, særligt da Xirany sænker våbnet.
"Quinn er navnet, Miss" præsenterer han, og gør et symbolsk nik med hovedet, som for at bukke. "Og hvis det er i orden med dig, har jeg lige noget jeg skal have gjort færdigt," tilføjer han og drejer rundt om bordet til den fede quarren. Han hiver denne op i tentaklerne med den ene hånd og drejer den rundt.
"For en sikkerheds skyld," forklarer han, inden han sætter sin blaster i dens tinding og trykker af tre gange, så det sidste skud næsten brænder igennem på den anden side af hovedet.
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 12:39:18 GMT -5
((Xirany))
"Quinn." Gentager Xirany tonløst. Hun vender sig om efter den fremmede, og følger hver af hans bevægelser nøje, så han ikke får mulighed for at overraske hende, hvis han skulle få den ide.
"Og hvad skulle hele den her redningsmission så til for, Quinn? Håber ikke, det er din fritidsinteresse at rende rundt i kutte og redde folk. "
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 12:52:27 GMT -5
((Quinn))
"Nej, det er bare en sidehobby," forsikrer Quinn med et ironisk grin. Altimens er han begyndt at rode rundt i quarrenens tøj i en søgen efter et eller andet.
"Jeg går ikke ud fra at du har set ham før?" spørger han og begynder at endevende vesten inden under det yderste lag tøj
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 15:40:14 GMT -5
((Xirany))
"Sidehobby. sødt." Xirany laver et kort, sigende løft med panden, mens hun fortsat holder øje med hvad Quinn foretager sig. "Spruttefjæs? Næh, det kan jeg sgu ikke prale af...." Svarer hun så og trækker på skuldrene for at gøre det henkastet. "Du ved måske, hvorfor han ville snakke med mig? Et almindeligt random overfald, eller var der mon en mening med det?"
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 15:47:10 GMT -5
((Quinn))
"Hehe, man kan jo kun gætte," siger Quinn med en særlig undertone. I det samme lyser hans ansigt op og han ser op fra den døde quarren idet han putter noget småt ind under sin kappe. Sandsynligvis det han ledte efter.
"Damn, jeg er god," mumler han med et skævt smil for sig selv, og bruger et par bevægelser på at sætte tøjet pænt på liget og børste det af... Inden han skubber det ned fra bordet.
"Jeg håber ikke jeg har været til for megen ulejlighed?" han ser op på Xirany igen med et smil der understreger ironien
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 15:56:07 GMT -5
((Xirany))
et lidt overrasket og måske misbilligende blik kommer tilsyne i Xiranys øjne. Hun lader til at ignorere Quinns spørgsmål.
"Du har måske tænkt dig at gå uden videre?" Spørger hun med en stemme, der dog trods alt stadig lyder rolig og henkastet.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 16:03:52 GMT -5
((Quinn))
"Tja, medmindre du synes jeg skal tage over, hvor Squizzie her slap, så var det lidt min plan," siger Quinn med et skævt charmesmil.
"Med al respekt for stedet her, har ormehuller aldrig rigtig været min favorit"
|
|
|
Post by Julie the Merciful on Jan 12, 2010 16:12:40 GMT -5
((Xirany))
"Ærgelig." Xirany trækker på skuldrene igen, før hun løfter blikket og sender et ganske svagt, skævt smil til Quinn. "jeg ville ellers have budt dig på en drink. Som en slags 'tak fordi du reddede mit liv'."
Selvom Xirany godt kan virke charmerende, har uskyldighed aldrig været et af hendes karaktertæk. derfor behøver man ikke at være nogen særlig dygtig analytiker for at fornemme, at der måske også stikker noget andet under.
|
|
|
Post by Trine the Destroyer on Jan 12, 2010 16:18:52 GMT -5
((Quinn))
Quinn der ellers er ved at hive hætten tilbage over hovedet, stopper i bevægelsen.
"Hvis du ligefrem byder," smiler han på samme skæve måde, og retter i stedet på kutten så den sidder ordenligt på skulderne.
"Man skal aldrig sige nej til en gratis skænk," tilføjer han og blinker så hurtigt til hende, at man lige kan nå at blive i tvivl om det er med vilje
|
|